نشریه: هیولای 100-میگاتنی هستوی روسیه

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر نشریه: هیولای 100-تنی هستوی روسیه
نشریه: هیولای 100-تنی هستوی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پروژه اژدر «ستاتوس-6» («پوسیدون») روسیه ترس وحشتناک را تحریک میکند و تخیل دشمنان روسیه را برمی انگیزد.

مایکل پیک در مقاله منتشره در نشریه امریکایی « The National Interest» می نویسد، اژدر با انجن هستوی را که برای آن طراحی شده، تا شهرهای بیگانه را به وسیله تسونامی از روی زمین جاروب کند، چگونه میتوان متوقف ساخت؟ سیستم روسی «ستاتوس-6» («پوسیدون») ترس وحشتناک را تحریک میکند و تخیل بیش از حد غنی آنهایی را هیجان زده می سازد که روسیه آنها را دشمن خود میداند. ولی نامیدن این سلاح بنام اژدر (تورپیدو) درست نیست. در حالیکه امکانات واقعی آن تا اندازه زیادی معما باقی مانده، میتوان دقیقاً گفت که طول آن به 24 متر میرسد. لذا، این تحت البحری کوچک یا راکت بالیستیکی زیرآبی است.

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationنشریه: هیولای 100-میگاتنی هستوی روسیه
نشریه: هیولای 100-میگاتنی هستوی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
نشریه: هیولای 100-میگاتنی هستوی روسیه

«پوسیدون» توسط انجن هستوی در عمق تا یک هزار متر حرکت میکند. در تسلیحات آن سرگلوله با قدرت 100 میگاتن شامل می باشد. و این کافی است، تا چنین موج عظیم ایجاد کند که میتواند تمام شهرهای ساحلی را نابود سازد. چنین سلاح در جنگ چقدر مفید است؟ — این سوال بی جواب باقی مانده است.

CC BY 4.0 / Madnessgenius / Model NukeMap (Cropped Photo)نشریه: هیولای 100-میگاتنی هستوی روسیه
نشریه: هیولای 100-میگاتنی هستوی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
نشریه: هیولای 100-میگاتنی هستوی روسیه

«پوسیدون» — سلاح بسیار بطی می باشد، تا موثریت آن را با موثریت راکت قاره پیمای بالیستیکی یا طیاره بمبارد هنگام ضربه اولی یا پاسخ سریع جوابیه مقایسه کرد. برعلاوه این دستگاه آنقدر شور ایجاد میکند که وسایل مبارزه با تحت البحری ها آن را به آسانی کشف کرده میتوانند. ولی خصوصیت مستقل بودن «پوسیدون» سوال راجع به تسلیحات روبوت های مسلح، به ویژه اگر تحت کنترول آنها بمب های فوق العاده قوی قرار داشته باشند، مطرح می سازد.

در عین حال، اژدر از عهده نقش سلاح سایکالوژیکی به بسیار خوبی برآمده است. اژدر ظاهراً به هیولا از فلم های هالیوود شباهت دارد که یکجا با بمب قوی در کف بحر می خزد و برای ایجاد تسونامی آمادگی میگیرد. اما برای هر خون آشام نیش زنبور پیدا میشود که بر آن میتوان در ناحیه قلب ضربه وارد ساخت.

ساتون اچ. ای. تحلیلگر مسایل نیروهای بحری امریکا چند وریانت را پیشنهاد میکند که ناتو چگونه توسط تخنالوژی های موجود میتواند «پوسیدون» روسی را متوقف سازد. به عقیده کارشناس، رژیم های عملیاتی اژدر روسی، احتمالاً، ساده و نسبتاً مستقیم خواهند بود. آنها به سرعت و عمق مربوط می باشند، تا بر بقای سلاح دست یافت. اگر چنین باشد، آنگاه به مثابه «ضدزهر» میتوان کف بحر را توسط شبکه ماین های حسگر فرش کرد که «پوسیدون های» روسی را کشف و نابود سازند.

ساتون تصریح کرد:« در صورت سناریوی ایدیال، شبکه حسگر شامل راه حل خود بوده میتواند، بطور مثال، ماین های اژدری، برای اصغری ساختن وقفه بین نقطه کشف و لحظه خنثی سازی.

کارشناس همچنان این امر را مجاز میداند که «پوسیدون ها» را میتوان توسط مرمی های سطحی مافوق سرعت صدا که از تحت البحری های امریکایی پرتاب شده میتوانند، نابود ساخت. این اژدرهای سبک نسل بعدی، شبیه اژدرهای داغمه خارج شده از تسلیحات «سابروک» بوده میتوانند. زمان کوتاه پرواز و شعاع دور برد فعالیت اژدر امکان نابودسازی اهداف در خارج از حدود منطقه واقعی فعالیت اژدرها فراهم ساخته میتواند. به این ترتیب، تحت البحری میتواند در بخش شمالی بحر اتلانتیک انجام وظیفه نماید، تا نسبت به فعال ساختن «پوسیدون ها» و نابودسازی آنها، تا زمانیکه آنها به حسگرهای که آنها را کشف نموده، نزدیکتر قرار داشته باشند».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала