حمایت امریکایی ها از موضع داعش در ننگرهار

© AP Photo / Rahmat Gulحمایت جنگنده‌های امریکایی از موضع داعش در ننگرهار
حمایت جنگنده‌های امریکایی از موضع داعش در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان اعلام کرد در حالی که اعضای داعش در شرق افغانستان در محاصره نیروهای این گروه قرار داشتند جنگنده‌های امریکایی در حمایت از داعشی‌ها، مواضع طالبان را بمباران کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از چند روز گذشته این گروه عملیات خود را در منطقه «تنگی وزیر» ولسوالی «خوگیانی» ولایت «ننگرهار» علیه مواضع داعش آغاز کرده است.
«ذبیح‌الله مجاهد» افزود که نیروهای طالبان اعضای داعش را در محاصره خود داشتند که جنگنده‌های امریکایی در حمایت از داعش نیروهای طالبان را بمباران کردند.
مجاهد ادامه داد که در این بمباران 20 تن از اعضای طالبان کشته شدند.
پیش از این نیز جنگنده‌های امریکایی بارها با بمباران مواضع طالبان اعضای داعش را از محاصره این گروه نجات دادند.
سخنگوی طالبان پیش از این نیز گفته بود؛ هر زمانی که طالبان در جنگ با داعش پیشروی می‌کند جنگنده‌های امریکایی به طور مکرر مواضع آن‌ها را هدف قرار می‌دهد و این مانع پاکسازی داعش در ننگرهار شده است.
جنرال عتیق‌الله امرخیل، نظامی سابق ارتش نیز پیش از آغاز عملیات نظامی طالبان علیه گروه تروریستی داعش در ولایت‌های شرقی افغانستان از هدف قرار گرفتن این گروه در جریان درگیری با داعش توسط جنگنده‌های امریکایی انتقاد کرده بود.
بسیاری از نمایندگان پارلمان و سنای افغانستان و همچنین مقامات و کارشناسان سیاسی و نظامی این کشور نیز معتقدند که گروه تروریستی داعش در افغانستان مورد حمایت نظامی و تدارکاتی امریکا قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала