آمیب کشنده با خوردن مغز یک موج‌سوار، منجر به مرگش شد

© Photo / GoFundMe/The Fabrizio Stabile Foundationآمیب کشنده با خوردن مغز یک موج‌سوار، منجر به مرگش شد
آمیب کشنده با خوردن مغز یک موج‌سوار، منجر به مرگش شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه این آمیب کشنده وارد مغز موج‌سوار امریکایی شد، مغزش را خورد و داکتران نتوانستند هیچ کاری برای نجاتش انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، فاربیسیو استابیل، غواص و موج‌سوار ۲۹ ساله امریکایی پس از سفر به شهر ویکو در ایالت تگزاس امریکا و بازدید از حوض موج‌دار به نیو جرسی برگشت و سر دردی شدید حس کرد، به شدتی که وی مجبور به دراز کشیدن در روی اتاق شد.

Медицинские работники во время операции - اسپوتنیک افغانستان
باکتری "گوشخوار" جاپان 500 نفر را کشت

صبح روز بعد، لکنت زبان پیدا کرد و نمی‌توانست از جایش برخیزد. نخست داکتران فکر می‌کردند که به وی سکته مغزی روی داده است، اما پس از معاینات معلوم شد دلیل آن آنسفالیت آمیبی بوده است. ادویه‌جات و تلاش‌های داکتران در مقابل این بیماری بی‌اثر واقع شدند و این مرد پس از چند روز درگذشت.

این یک واقعهٔ نادر است — براساس گزارش‌ها، در طول ۵۵ سال گذشته، ۱۴۳ مورد داخل‌شدن naegleria fowleriدر بدن انسان،ثبت شده است. براساس آمارها، شانس درمان این بیماری تنها دو در صد است. آمیب Naegleria fowleriبیشتر در مخازن گرم آب شرین زیست می‌کند، که می‌توانند از طریق بینی وارد بدن انسان شود. پس از وارد شدن به بدن، آمیب خودش را به مغز انسان می‌رساند و اغلب منجر به مرگ انسان می‌شود.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала