امریکا دوباره هند را تهدید کرد

© AP Photo / Luis M. Alvarezامریکا دوباره هند را تهدید کرد
امریکا دوباره هند را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام وزارت خارجه امریکا دوباره هشدار داده است که معامله هند با روسیه در مورد خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 روسی می‌تواند منجر به تحریم‌های واشنگتن علیه دهلی‌نو شود.

به گزارش اسپوتینک، یک مقام وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا دوباره هشدار داد که معامله هند با روسیه در مورد خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 می‌تواند منجر به تحریم‌های واشنگتن علیه دهلی‌نو شود.

در سفر پوتین به هند قرارداد عرضه اس-400 امضا خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
در سفر پوتین به هند قرارداد عرضه اس-400 امضا خواهد شد

این هشدار وزارت خارجه امریکا پس از گزارش دهلی‌نو در مورد امضای توافق‌نامه دستیابی به سیستم دفاع هوایی روسیه در چارچوب دیدار دو روزه ولادیمیر پوتین به هند صورت گرفته است.
نماینده وزارت خارجه امریکا گفت: "ما از تمام متحدان و شرکایمان خواستیم که از معاملات با روسیه که ممکن است به موجب قانون کاتسا تحت تحریم قرار گیرد، خودداری کنند".
یک مقام وزارت خارجه امریکا که نخواست اسم‌اش فاش شود گفته است که خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 از روسیه تحت ماده 231 این قانون (کاتسا) قرار می‌گیرد.
قانون مقابله با دشمنان امریکا از طریق تحریم‌ها: موسوم به قانون (کاتسا) قانونی است که با رأی قاطع کنگره وسنای ایالات متحده امریکا، علیه ایران، روسیه و کوریای شمالی به تصویب رسید، تا از طریق تحریم با آنچه اقدامات خطرناک و دشمنانه این کشورها در قبال امریکا و متحدانش خوانده شده‌است، مقابله کند. این لایحه توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا امضا و رسماً به قانون تبدیل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала