تجهیزات 8 میلیون دالری امریکا به نیرو های مرزی تاجیکستان

© AP Photo / Theodore Kayeتجهیزات 8 میلیون دالری امریکا به نیرو های مرزی تاجیکستان
تجهیزات 8 میلیون دالری امریکا به نیرو های مرزی تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا به ارزش 8 میلیون دالر تجهیزات را به مرزبانان تاجیکستان انتقال داده است.


به گزارش اسپوتنیک، امروز جمعه (13 میزان)، امریکا به نیروهای مرزی تاجیکستان تجهیزات را به ارزش 8 میلیون دالر به منظور ارتقای ظرفیت این نیروها در حفاظت از مرزهای کشورشان با افغانستان تحویل داده است.
این تجهیزات شامل وسایل تخنیکی سنگین ساختمانی، وسایل نقلیه ثقیل برای گشت زنی/ گزمه، وسایل شناسایی و آمبولانس برای کمک های عاجل می باشند.
جنرال سید مومن یتم‌اف، رئیس کمیته امنیت ملی تاجیکستان، گفت: «وضعیت ناپایدار در افغانستان، فعالیت طالبان در ولایات شمالی افغانستان در مجاورت با تاجیکستان، یک رویکرد جدید برای مقابله با تهدید مواد مخدر و گسترش تروریسم دررابطه با آن افغانستان را نیاز دارد.
به گفته وی، با کمک وزارت امور خارجه و وزارت عدلیه ایالات متحده امریکا در امتداد مرز با افغانستان، سیستم ارتباطی مدرن ایجاد شد، تاسیسات زیر بنایی اعمار شد ، تعمیر مرکز ارتباطات تکمیل و کارساخت یک پوسته مرزی در ناحیه شاروتوز منطقه خاتلون آغاز شد.
علاوه براین به گفته رئیس کمیته امنیت ملی تاجیکستان، تمرینات و آموزش پرسنل نظامی تاجیکستان در ایالات متحده، و تبادل اطلاعات دائمی میان دو کشور ادامه دارد. او گفت "متاسفانه بودجه اختصاص یافته توسط دولت تاجیکستان برای مقابله با چالش ها و تهدیدات ناشی از افغانستان کافی نیست.
یاتیموف خاطر نشان کرد، که لازم است تایک سیستم امنیتی جدید ایجاد شود و سیستم های کنونی به سیستم های امنیتی مرزی مدرن که مجهز به تلفن های همراه با تجهیزات مدرن شوند. به گفته وی، این امر به شناسایی به موقع تهدیدها و راه های مقابله با آنها کمک می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала