مخالفین سوری خروج سلاح‌های سنگین از ادلب خبر را دادند

© Sputnik / Iliya Pitalev مخالفین سوری خروج سلاح‌های سنگین از ادلب خبر را دادند
مخالفین سوری خروج سلاح‌های سنگین از ادلب خبر را دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مخالفین سوری اعلام کردند که در حال خارج کردن سلاح‌های سنگین خود از منطقه غیرنظامی ولایت ادلب سوریه استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از AFP، نیروهای مخالف سوری که نیروهای آزادی ملی متحد شده اند می‌گوید درحال حاضر سلاح‌های سنگین نیروها از منطقه غیرنظامی ولایت ادلب سوریه خارج شده اند.
مخالفین همچنان می‌گوید که به منظور دفاع از خود سلاح‌های سبک را در دست نیروهایشان حفظ کرده اند.

سوریه: ترکیه می‌تواند مشکل اخراج تروریستان از ادلب را حل کند - اسپوتنیک افغانستان
سوریه: ترکیه می‌تواند مشکل اخراج تروریستان از ادلب را حل کند

ناجی مصطفی سخنگوی نیرهای آزاد سوریه گفته است که ما در چارچوب توافق سوچی در حال حاضر سلاح‌های سنگین در ادلب سوریه وجود ندارد.
گفته شده است که سلاح‌های سنگین به فاصله دورتر از 20 کیلومتر از خط تماس منتقل خواهند شد. اعضای نیروهای مخالفین در منطقه غیرنظامی ادلب باقی خواهند ماند و به نیروهای دولتی ترکیه در گشت زنی در منطقه کمک خواهند کرد.
17 سپتمبر سال روان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، به این توافق رسیدند که تا یک منطقه غیرنظامی به عمق 15 تا 20 کیلومتر در ادلب ایجاد کنند.
در اواسط ماه سپتمبر، گزارش شد که نیروهای دولتی سوریه حمله را علیه شبه نظامیان در استان ادلب و حما راه اندازی کرده‌اند. در 26 سپتمبر، گروه های رادیکال واقع در قلمرو منطقه غیرنظامی شروع به عقب نشینی به نقاط نامعلوم کردند.
ادلب آخرین ولایت سوریه تحت کنترول گروه‌های مسلح غیر قانونی است. در حال حاضر، اعضای هر دو گروه‌های تروریست‌های بین المللی و گروه های شورشی که تروریست محسوب نمی‌شوند، در این منطقه حضور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала