لندن در معرض غرق‌شدن زیر آب

© Sputnik / Alex McNaughtonلندن در معرض غرق‌شدن زیر آب
لندن در معرض غرق‌شدن زیر آب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که به‌دلیل افزایش سطح آب بحرها ناشی از گرمایش جهانی، پایتخت بریتانیا در معرض غرق شدن کامل زیر آب قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه بریتانیایی اندیپندینت، سازمان بریتانیایی "Christian Aid" اخیراً یک تحقیق انجام داده که نتایج آن نشان می‌دهد که لندن و دیگر شهرهای ساحلی بریتانیا به‌دلیل افزایش سطح آب بحرها که ناشی از گرمایش جهانی می‌باشد، در معرض غرق‌شدن زیر آب قرار دارند. 

بمب در استیشن راه آهن لندن - اسپوتنیک افغانستان
اعلام خطر بمب در استیشن راه آهن لندن

در تحلیل این سازمان آمده است که سطح آب بحرها به مرور زمان به ۴۰ سانتی متر افزایش خواهد یافت. البته در صورتی که دمای هوا بیشتر از ۱.۵ درجه قبل از صنعتی، افزایش نیابد، این خطر رفع خواهد شد. در حال حاضر دمای هوای در جهان بیشتر از ۳ درجه بالا رفته است که این یک تهدید فاجعه‌بار برای شهرهای ساحلی می‌باشد.

به باور محققان این سازمان، خطر غرق‌شدن شهرهای هوستون (امریکا)، تکزاس (امریکا)، بانکوک (پایتخت تایلند)، شانگهای (چین) و مانیل (پایتخت فیلیپین) را نیز تهدید می‌کند.

کت کرامر، نویسنده این گزارش می‌گوید که برای جلوگیری از بالا آمدن سطح آب بحرها باید اقدامات گسترده و سریع مبنی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، روی دست گرفته شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала