دیدار وزیر دفاع چک از نظامیان آنکشور در بگرام

© AFP 2023 / Brendan Smialowski دیدار وزیر دفاع چک از نظامیان آنکشور در بگرام
دیدار وزیر دفاع چک از نظامیان آنکشور در بگرام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوبومیر متنار، وزیر دفاع چک، در روز های شنبه و یکشنبه، با نیروهای کشورش در افغانستان، که در چهارچوب ماموریت پشتیبانی قاطع " ناتو" در این کشور، قرار دارند دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کندک متشکل از 170 نظانی چک، اکنون سال پنجم است که در چوکات ماموریت قاطع ناتو در افغانستان در پایگاه نظامی بگرام فعالیت دارند. علاوه براین یک قطعه کوچک نظامیان چک در فرودگاه بین المللی کابل نیزدر حفاظت از فرودگاه دخیل هستند.
وزیر دفاع چک، لوبومیر متانار روز دوشنبه دیدار کاری خود با سربازان چک در افغانستان را به پایان رساند. او در جریان این سفر با مأموریت ناتو در این کشور و وظایف ارتش جمهوری چک آشنا شد و همچنین در مورد انگیزه های شرکت در این سفر و زندگی شخصی نظامیان از آنها جویای احوال شد.  

طالبان دیدار با مقام‌های امریکایی در بگرام را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان دیدار با مقام‌های امریکایی در بگرام را رد کرد

وزیر دفاع چک در این سفر، وعده خود را که در ماه آگوست در مراسم خدا حافظی با سربازان کشته شده آن کشور در پراگ، که هنگام گزمه در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام در اثر یک انفجار انتحاری در افغانستان کشته شدند به جا آورد.بعدها، نمایندگان جنبش طالبان مسئولیت انفجار در پایگاه هوایی را برعهده گرفتند.
رئیس فرماندهی نیرو های چک در افغانستان، دگروال واتسلاو مالت، وزیر دفاع رابا وظایف انجام شده توسط سربازان خود آشنا ساخت. یکی ازوظایف این نیرو ها علاوه بر حفاظت از مراکز هوایی، آموزش همکاران پلیس نظامی محلی میباشد.
نمایندگان مأموریت ناتو در افغانستان نیز به نوبه خود به وزیر اطلاع دادند که آنها کاملا از کار سربازان چک، که یکی از بهترین مأمورین هستند، راضی هستند.
وزیر دفاع از نیروهای ارتش به خاطر خدمات موفقیت آمیز آنها در خارج از کشور ابراز امتنان نمود و هدایای را که نزدیکان سربازان ارسال نموده بودند،به آنها تقدیم نموده گفت که رهبری جمهوری و تمام مردم آنکشور به آنها افتخار می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала