احتمال استفاده چین از S – 400 روسی علیه امریکا

© AFP 2023 / GREG BAKER احتمال استفاده چین از S – 400 روسی علیه امریکا
احتمال استفاده چین از S – 400 روسی علیه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس نظامی احتمال استفاده ارتش چین از سیستم راکتی S – 400 خریداری شده آن کشور از روسیه و موارد کاربرد آنها را مشخص نمود.

به گزارش اسپوتنیک، مورخ نظامی روسیه، دیمیتری بالتینکوف، گفته است که سیستم های راکتی روسی S-400 که توسط چین از روسیه خریداری شده اند، امکان آماده سازی برای پرتاب باتری های سیستم DF-21D را فراهم می سازد، و در صورت لزوم ،کشتی جنگی نیروی هوایی ایالات متحده را شکست خواهد داد.
کارشناس نظامی خاطرنشان ساخت که،" برتری این سیستم های دفاع هوایی این است که آنها را می توان به سادگی انتقال داد. این سیستم ها برای انتقال به دو باند بتنی دو کیلومتری نیاز ندارند، این سیستم ها بسیار متحرک هستند و به راحتی می توانند آماده سازی برای پرتاب باتری های سیستم DF-21D را پوشش دهند. 

ارتش چین با سلاح  مرگبارمجهز شد - اسپوتنیک افغانستان
ارتش چین با سلاح " مرگبار"مجهز شد

به نظر وی، سیستم دفاع هوایی ایجاد شده توسط چین ، شامل تشخیص و هدایت هواپیماهای هشدار دهنده دوربرد، جنگنده های دفاعی سنگین و راکت های دوربرد است. کارشناس می گوید، چین در ایجاد هواپیماهای " دوربرد هشدار دهنده سیار موفق بوده است. اما در ساخت سیستم های راکتی و جنگنده های سنگین، چینی ها با مشکلاتی مواجه هستند. بنابراین، جمهوری چین چند جنگنده Su-35 و دو یا سه مجتمع سیستم دفاع هوایی S-400 را از روسیه خریداری نموده است.
قرارداد میان شرکت «روس آبارون اکسپورت» و چین برای فروش سیستم های اس 400 در اپریل 2015 امضا شد.
راکت DF-21D اولین و یگانه راکت بالستیک ضد کشتی در جهان محسوب می شود. این راکت قادر به حمل کلاهک های هسته ای (تا 300 کیلوتن) در فاصله 2700 کیلومتر تخمین زده می شود. هدف گیری این راکت از طریق رادار و تجهیزات الکترونیکی نوری ماهواره های یوحان انجام می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала