واکنش تند عطا محمد نور به دادن لقب «معلم بزرگ» به رئیس جمهور غنی

© Photo / Ata Mohammad Noor FBعطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان
عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی پیشین بلخ می گوید که لقب «معلم بزرگ» به رییس حکومت از جانب چند چهره متملق و بی ریشه و مسئولان فرصت طلب موسسه تحصیلی خصوصی نخبگان برای تقویه موقف ‌و تجارت شان، داده شده است، نه معارف و معلمین بلخ.

به گزارش اسپوتنیک، عطا محمد نور، پیشین بلخ در واکنش به دادن لفب «معلم بزرگ» به رئیس جمهور، گفت: لقب «معلم بزرگ» به رییس حکومت از جانب چند چهره متملق و بی ریشه و مسئولان فرصت طلب موسسه تحصیلی خصوصی نخبگان برای تقویه موقف ‌و تجارت شان، داده شده است، نه معارف و معلمین بلخ.
رئیس معارف بلخ در سفر رئیس جمهور به  این ولایت با تعدادی از دوستان و نزدیکانش در تالار مقام ولایت به دیدار غنی شتافتند و لقب معلم بزرگ را به وی دادند.
در این دیدار نورالله داودزی، یکی از سرمایه‌داران و صاحب امتیاز شرکت‌های تجاری داودزی نیز با رئیس معارف بلخ همراه بود.
نور می گوید که در سفر اخیر رییس حکومت وحدت ملی به بلخ دو مساله خبر ساز شد و برخی ها آنرا از نشانی مردم بلخ حساب کردند که لازم به تصحیح دارد.
وی تصریح کرد که لقب «معلم بزرگ» به رییس حکومت از جانب چند چهره متملق و بی ریشه و مسولان فرصت طلب موسسه تحصیلی خصوصی نخبگان برای تقویه موقف ‌و تجارت شان، داده شده است، نه معارف و معلمین بلخ. در سرزمین مولانا، رابعه، ابن سینا و‌ده ها مشاهیر بزرگ و معلمان واقعی هرگز انسان های با دانش و چیز فهم، این خبط تاریخی را مرتکب نمی شوند.
والی پیشین بلخ تأکید کرد که دست کم چهارده هزار معلم بلخ مفهوم این لقب مبارک و کاربرد آن را درک میکنند. وقتی اینها سالها پیش بمن لقب ستاره معارف را دادند، صدها‌معلم عزیز درتوماری، تایید آنرا امضا کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала