انهدام ۲ طیاره بدون سرنشین عربستان سعودی در یمن

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر انهدام ۲ طیاره بدون سرنشین عربستان سعودی در یمن
انهدام ۲ طیاره بدون سرنشین عربستان سعودی در یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای یمنی از انهدام ۲ فروند طیاره بدون سرنشین ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری تسنیم، سیستم های دفاع هوایی اردوی یمن امروز سه شنبه (۹ اکتوبر) دو فروند  طیاره بدون سرنشین جاسوسی نظامی به رهبری عربستان سعودی را در کوه "الشبکه" در جیزان سرنگون کردند.

قابل ذکر است، در اواخر ماه اگست سال روان شبکه خبری «المیسره» یمن اعلام کرده بود، که میدان هوایی بین‌المللی دبی با طیاره های بدون سرنشین «صماد ۳» جنبش انصارالله یمن مورد حمله قرار گرفته است.

مسئولان میدان هوایی دبی در واکنش به این اعلام کردند، که هیچگونه حمله ای به این میدان هوایی صورت نگرفته است و میدان هوایی دبی کارهای روزانه اش را انجام میدهد.

یادآوری میکنیم، در یمن از سال ۲۰۱۴ جنگ داخلی با اشتراک حوثی‌های جنبش شیعه "انصارالله" و بخشی از اردوی این کشور که به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین کشور وفادار باقی مانده اند از یک طرف و از طرف دیگر نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فعلی یمن، جریان دارد.    

از سال ۲۰۱۵ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از نیروهای دولتی حمایت نظامی میکند. اعتقاد بر این است که حوثی‌هایی که سنا، پایتخت یمن و مناطق زیاد کشور را تحت کنترول دارند، از حمایت غیر رسمی ایران برخوردار اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала