یک کشور دیگر آماده کشتن معتادان شد

© AP Photo / Richard Drewیک کشور دیگر آماده کشتن معتادان شد
یک کشور دیگر آماده کشتن معتادان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت بنگلادش تصمیم گرفته است معتادان و قاچقچیان مواد مخدر را نابود کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Channel News Asia، این کشور پیش نویس قانون مجازات اعدام برای جنایات مربوط به مواد مخدر را تصویب نموده است.
شیخ حسینه واجد، نخست وزیر بنگلا دش، کمپینی را برای از بین بردن مواد مخدر در کشور براه انداخته که بر اساس آن از ماه می امسال پولیس بنگلادش 200 نفر را در رابطه با مواد مخدر در آن کشور ازبین برده است.
سازمان های حقوق بشر از رویکرد مقامات برای حل این مشکل انتقاد کرده اند. آنها هشدار می دهند که وضعیت کنونی می تواند شرایطی را شبیه فیلیپین به میان آورد. در فیلیپین در طی جنگ علیه مواد مخدر هزاران نفر تا اکنون کشته شدند.
در قانون جدید، متامفتامین، که در بنگلادش "یابا" نامیده می شود، برای اولین بار به عنوان مواد مخدر شناخته شده است. بر اساس این سند، در صورت قاچاق، توزیع یا استفاده از بیش از پنج گرم این ماده " مخدر"ممکن است با حداکثر مجازات مواجه شد. اگر مواد هنگام بازداشت کمتر از 5 گرام باشد، مجرم به حداکثر- پنج سال زندان محکوم می شود.
به گفته سخنگوی دولت،این قانون برای قطع جریان مواد مخدر از کشورهمسایه" میانمار" ضرورت است.
بنگلادش معتقد است که، به احتمال زیاد، بخش بزرگ " یابا " توسط پناهندگان روهینگیا که به این کشور فرار می کنند، به مصرف می رسد. به نوبه خود نمایندگان ملت مسلمان روهینگیا، که در میهن خود مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، ادعا می کنند که بیکاری آنها را وادار به جرم می سازد.
به گفته حسینه، جنگ علیه مواد مخدر در کشور تا زمانی که برنده نشود، متوقف نخواهد شد. دولت خاطر نشان می سازد که شهروندان از این اقدامات حمایت نموده اند.
پیش از این در ماه سپتامبررودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین، گفت آماده است همه معتادان به مواد مخدر در این کشور را بکشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала