چه کسی جایگزین نیکی هیلی خواهد شد؟

© AFP 2023 / Jewel SAMADچه کسی جایگزین نیکی هیلی خواهد شد؟
چه کسی جایگزین نیکی هیلی خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحلیلگر سیاسی و متخصص مرکز مطالعات امنیتی آکادمی علوم روسیه، معتقد است که امکان دارد که نامزدهای زیادی برای پست نماینده دائمی ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد وجود داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین بلخین، تحلیگر سیاسی و متخصص مرکز مطالعات امنیتی آکادمی علوم روسیه، باورمند است که نامزدهای زیادی برای پست نماینده دائمی امریکا در سازمان ملل متحد وجود دارد که در میان این کاندیدا دینا پاول، زلمی خلیل‌زاد و حتی کاندولیزا رایس می‌تواند باشد.

ترامپ نیکی هیلی را  از وظیفه سبکدوش کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ استعفای نیکی هیلی را پذیرفت

بلخین گفت: "اکنون رسانه های در باره دینا پاول صحبت می‌کنند. زلمی خلیل‌زاد، قبلاً در این پست وظیقه انجام داده است و روابط بسیار خوبی هم با بولتون دارد این پست را می‌توانند برای او (خلیل‌زاد) پیشنهاد دهند. کاندولیزا همچنان از موقعیت‌های عالی برخوردار است مانند سایر کاندیدا".
به گفته وی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در واقع دخترش(ایوانکا ترامپ) را برای این پست معرفی نخواهد کرد، چرا که آن را به مثابه خویشاوندسالاری قلمداد می‌کنند.
قابل یادآوری است، پیش از این نیکی هیلی، نماینده دائمی ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد از سمت خود استعفا داد. رئیس‌جمهور ترامپ ضمن پذیرفتن استعفای هیلی اظهار داشت که وی تا پایان سال جاری میلادی سازمان ملل متحد را ترک خواهد کرد.
نیکی هیلی که از تاریخ 27 جنوری سال 2017 به صفت نماینده دائمی امریکا در سازمان ملل متحد ایفای وظیفه می‌کرد.هیلی همیشه در سازمان ملل در مقابل روسیه مواضع سختگیرانه داشت، این در حالی است اکثراً وی مواضع خود را با مقامات واشنگتن مورد توافق قرار نمی‌داد. دونالد ترامپ، 9 روز پس از خواست استعفا تقاضای وی را پذیرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала