آیا افزایش قتل های ناموسی در فاریاب با قربانیان جنسی ملا لندی مرتبط است؟

© AP Photo / Rahmat GulNewspapers hang for sale at a stand carrying headlines about the former leader of the Afghan Taliban, Mullah Akhtar Mansoor, who was killed in a U.S. drone strike last week, in Kabul, Afghanistan, Wednesday, May 25, 2016
Newspapers hang for sale at a stand carrying headlines about the former leader of the Afghan Taliban, Mullah Akhtar Mansoor, who was killed in a U.S. drone strike last week, in Kabul, Afghanistan, Wednesday, May 25, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قتل های ناموسی در چند ماه اخیر در فاریاب افزایش یافته است و مقام‌های آن ولایت ادعا دارند که شاید این امر به قضیۀ ملا رسول لندی مرتبط باشد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس آمار ریاست امور زنان فاریاب، در سه ماه گذشته 9 مورد قتل ناموسی در آن ولایت ثبت شده است، حال آنکه سال گذشته در همین محدودۀ زمانی چهار مورد قتل ناموسی ثبت شده بود.
نقیب الله فایق، والی فاریاب، به رسانه ها، گفته است که در این اواخر قتل‌های ناموسی در آن ولایت خاصتاً در نزدیکی‌های محلی که ملا لندی زنده گی می‌کرد افزایش یافته است و به گفتۀ وی جای شگفت نیست که اگر این قتل ها با قضیۀ افشا شدن رسول لندی ربط داشته باشد.
آقای فایق گفته است که بر اساس اعترافات کسانی که در پیوند با قضیۀ ملا لندی، بازداشت شده اند، او جمعی را به کار گماشته بود تا برایش تبلیغ کنند. نخست تعویذ می‌داد و از آنان (زنان مشتری) می خواست که در دیدار بعد با خود یک مرغ بیاورند و در دیدار واپسین هم گوسفند. زمانیکه مشکل زنان حل نمی‌شد، می‌گفت که یک راه دیگر باقی مانده است و آن کار رابطه جنسی با قربانی بود.
شریفه عظیمی، رییس امور زنان ولایت فاریاب، ضمن ابراز نگرانی از افزایش قتل های ناموسی گفته است که شاید هم زنانی که برای علاج نزد ملا لندی رفته اند، قربانی قتل ناموسی شوند.
سارنوال فاریاب نیز گفته است که ملا لندی ویدیوهای مقاربت جنسی اش با زنان را مخفیانه ثبت می‌کرد و سپس با استفاده از این ویدیوها به باجگیری از زنان پرداخته و هر آنچه پول و زیور را که داشتند، از ایشان می ستاند.
به دنبال نشر این ویدیوها در ماه های اخیر، ملا لندی برای چندی به ترکیه فرار می‌کند. چند ماه بعد به افغانستان برگشته و در کنار عبدالعظیم جمشیدی، یکی از قوماندانان محلی طرفدار دولت سلاح بر می‌دارد.
آقای جمشیدی به رسانه ها گفته است که ماه گذشته ریاست امنیت ملی افغانستان با وی به تماس شد و ضمن توضیحات در مورد اعمال ملا لندی به وی خبر داد که کارمندان استخبارات در تلاش دستگیری ملا لندی استند. او می گوید که شاید ملا لندی این مکالمۀ تلیفونی را شنیده باشد چون همان روز ناپدید شد و تا امروز سر و درکی از وی نیست.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала