احتمال وضع تحریم‌های امریکا علیه ریاض

© W.Scottاحتمال وضع تحریم‌های امریکا علیه ریاض
احتمال وضع تحریم‌های امریکا علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبری کمیته روابط بین‌الملل مجلس سنا امریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواستند در خصوص ناپدید شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی تحریم‌ها علیه عربستان سعودی را وضع کند.

به گزارش اسپوتنیک، رهبری کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا تصمیم بگیرد، آیا تحریم‌های علیه عربستان سودی را در خصوص ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی وضع کند یا خیر.

بوی خون در قنسولگری عربستان - اسپوتنیک افغانستان
بوی خون در قنسولگری عربستان

جمال خاشقجی نویسنده 59ساله عربستانی است که پس از ورود به قنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شد.
در نامه‌ای که به رئیس‌جمهور امریکا توسط باب کورکر، رئیس‌ کمیته و رابرت منندز ارسال شد آماده است: "ماخواهانی آن استیم که شما در مورد اعمال تحریم‌های با توجه به (قانون ماگینسکی در صورت که هر شخص خارجی که مسئول نقض حقوق بشر باشد) تصمیم بگیرید، ما انتظار داریم که شما در زمانی تصمیم‌گیری تمام اطلاعات موجود را مدنظر گرفته تحریم‌ها را علیه مقامات ارشد عربستان سعودی وضع کنید".
طبق این قانون (قانون ماگینسکی) رئیس‌جمهور امریکا باید براساس درخواست این کمیته گزارش بدهد که آیا آن لازم می‌بیند که باید تحریم‌ها علیه مقامات ارشد خارجی در صورت نقض حقوق بشر اعمال کند یا خیر، برای پاسخ به درخواست کمیته‌ روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده امریکا به رئیس‌جمهور کشور 120 روز زمان داده می‌شود.
پیش از این رویترز، با نقل از منابع گفته بود که پولیس ترکیه اعلام کرده‌اند که این منتقد مشهور سعودی در قنسولگری عربستان کشته شده و این در حالی است که عربستان سعودی اعلام کرده که خاشقجی از سفارت خارج شده و هیچ اطلاعاتی از وی در دست نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала