تهدید به اخراج روسیه از شورای اروپا

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر تهدید به اخراج روسیه از شورای اروپا
تهدید به اخراج روسیه از شورای اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل شورای اروپا گفته است که اگر روسیه تا اواسط سال 2019میلادی پرداخت سهمیه سالانه خود را به بودجه این نهاد اروپایی را از سر نگیرد، از ارگان‌های اصلی این شورای اخراج خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، توربیورن یالاند، دبیرکل شورای اروپا اعلام کرد در صورت روسیه تا اواسط سال 2019میلادی پرداخت سهمیه سالانه خود را به بودجه این نهاد از سر نگیرد، از ارگان‌های اصلی شورای اروپا اخراج خواهد شد.

تمدید تحریم های اتحادیه اروپا در برابر روسیه - اسپوتنیک افغانستان
تمدید تحریم های اتحادیه اروپا در برابر روسیه

این دبیرکل شورای اورپا یادآور شده است که کمیته وزیران شورای اروپا می‌تواند در باره توقف شرکت نمایندگان روسیه در کار مجمع پارلمانی شورای اروپا تصمیم‌گیری کند.
توربیورن یالاند، قصد دارد در صورت خروج روسیه از شورای اروپا گزینه اصلاح شده بودجه این نهاد را ارائه دهد.
از اواسط سال 2014میلادی اروپا در راستای اعمال تحریم‌های خود علیه روسیه ناشی از الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور نمایندگان روس در مجمع پارلمانی شورای اروپا از حق رأی دادن محروم هستند.
روسیه در واکنش به این تحریم، تصمیم گرفت تا از سال 2016 هیئت ملی اعزام نکند و حاضر به پرداخت سهمیه سالانه خود در بودجه شورای اروپا به ارزش 33 میلیون یورو نشد.
مسکو در جون سال 2017میلادی اعلام کرد تا زمان احیای کامل حقوق خود در نهاد اروپایی، از پرداخت بخشی از حق عضویت خود در این شورای اروپایی امتناع خواهد ورزید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала