بن سلمان دست داشتن ریاض در ناپدید شدن خاشقجی را رد کرد

© YouTube / WSTبن سلمان دست داشتن ریاض در ناپدید شدن خاشقجی را رد کرد
بن سلمان دست داشتن ریاض در ناپدید شدن خاشقجی را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولیعهد عربستان سعودی دست داشتن ریاض در ناپدید شدن روزنامه نگاره منتقد عربستان را رد کرد.

ناپدید شدن 5 شاهزاده سعودی در هفته اخیر - اسپوتنیک افغانستان
ناپدید شدن 5 شاهزاده سعودی در هفته اخیر
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، یک منبع مطلع به شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» امریکا محتوای تماس تیلیفونی «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی با «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری امریکا را فاش کرد.

این منبع تصریح کرد، محمد بن‌سلمان «با کاخ سفید تماس تیلیفونی برقرار کرد، تا با کوشنر گفت‌وگو کند» آن هم پس از آن‌که سرزنش‌ها در قضیه ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی متوجه بن‌سلمان و دربار پادشاهی شده است.

این منبع افزود، «محمد بن‌سلمان مشخصاً با کوشنر، که نقطه ارتباط او با کاخ سفید است، تماس گرفت».

این منبع گفت‌وگو بین بن‌سلمان و کوشنر را «صریح» توصیف کرد و گفت، که ولیعهد سعودی دست داشتن ریاض در ناپدید شدن خاشقجی را رد کرده است.

کاخ سفید، روز چهارشنبه از گفت‌وگوی تیلیفونی ولیعهد سعودی و جرد کوشنر و نیز «جان بولتون» مشاور امنیتی کاخ سفید برای رایزنی درباره پرونده خاشقجی خبر داده بود.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه امریکا نیز تماس تیلیفونی جداگانه‌ای با ولیعهد سعودی دراین‌باره برقرار کرده است.

گزارش‌ها حاکی‌ است، که «خالد بن‌سلمان» سفیر عربستان سعودی در واشنگتن به ریاض بازگشته است. مقام‌های کاخ سفید در واکنش به خبر بازگشت سفیر عربستان به ریاض اعلام کردند که واشنگتن از خالد بن‌سلمان نخواسته که از امریکا برود.

پیش از این، «هیدر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز شب گذشته در کنفرانسی خبری، از سفیر عربستان در واشنگتن خواسته درباره وضعیت خاشقجی توضیح دهد.

یادآوری می کنیم، که مقامات ترکیه بر این باورند، «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار و تحلیلگر عربستانی طی هفته گذشته ـ دوم تا هفتم ـ در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسیده است. اقدامی که یک توطئه طراحی‌شده و قتل از پیش تعیین‌شده برای از میان برداشتن یکی از جدی‌ترین و فعال‌ترین منتقدان حکومت آل سعود در عربستان عنوان شده است.

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала