پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است

© AP Photo / Hussein Mallaپایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحریکات بی انتهای امریکا و اسرائیل در سوریه، حمایت از گروه های که از آنها در مبارزه با حکومت قانونی سوریه استفاده میکنند، تلاش های مقابله با روسیه در امر برقراری صلح در منطقه – این همه حقایق مدتها قبل معلوم اند.

دانییل براون (Daniel Brown) در مقاله منتشره در نشریه امریکایی « Business Insider » می نویسد، ولی، معلوم شده که نظامیان امریکا به سوریه، برخلاف ارداه ملت سوریه آمده، تا «با تروریستان مبارزه نمایند». فقط به همین سبب، ظاهراً، امریکایان جهت آتش گشودن بر اردوی سوریه و آماده نمودن تروریستان جهت پیشبرد فعالیت های جنگی در سوریه آماده می باشند.

در اوایل سپتمبر حکومت های روسیه و سوریه به امریکا هشدار دادند که میخواهند «عملیات ضدتروریستی» در نزدیک پایگاه کلیدی امریکایی «ال-تانف» در جنوب شرق این کشور جنگ زده شرق نزدیک انجام دهند. صدها تن از افراد نیروهای بحری امریکا از سال 2016 در این پایگاه مستقر شده اند.

در پاسخ نیروهای امریکایی بطور نمایشی دست به آتشباری زدند و نیروهای روسیه را به عقب نشینی مجبور شاختند. در واقعیت امر «ال-تانف» مسکو، تهران و دمشق را از مدتها بدینسو عصبانی می سازند. اما آنها هیچ کاری، به جز از شکایت کردن، انجام داده نمی توانند. در اواخر ماه گذشته خبرگزاری دولتی Sputnik روسیه به نقل قول از ولید معلم وزیر خارجه سوریه که اعلام داشت که امریکا گویا در پایگاه خود «بقایای «دولت اسلامی» (سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) جمع آوری مینماید، تا بعداً به جنمگ علیه اردوی سوریه روان کند»، خبر داده بود.

© Sputnik / Iliya Pitalevپایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است - اسپوتنیک افغانستان
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است

در سال گذشته جنرال والیری گیراسیموف لوی درستیز نیروهای مسلح روسیه گفته بود که اقمار مصنوعی و دیگر وسایل کشف روسیه گویا «دسته های تروریستی» را در پایگاه امریکایی کشف نموده اند. و در آنجا، گویا آنها را «بطور موثر تمرین میدهند». چینل تلویزیونی ایران به نقل از سخنان گیراسیموف مقاله کارشناس روسی تحت عنوان:«اردوی امریکا تروریستان را در 19 کمپ در خاک سوریه تمرین میدهند» نشر نمود.

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiپایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است - اسپوتنیک افغانستان
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است

بدون موجودیت کدام ثبوت ها مشاورین امریکایی تعداد زیادی حملات لفظی را علیه نیروهای امریکایی نادیده گرفتند و همه اتهامات راجع به «اماده نمودن تروریستان» در «ال-تانف» را رد کردند. دمشق و روسیه حتی در ماه جون اعلام داشتند که امریکا گویا حمله کیمیاوی مشابه آن آماده می سازد که در شهر دوما رخ داده بود. و این آمادگی در پایگاه امریکایی صورت میگیرد که خار چشم سوریه و روسیه می باشد.

شون رایان دگروال اردوی امریکا به « Business Insider » گفت:« ایتلاف تحت رهبری امریکا آمده، تا قبل از همه داعش را شکست دهد. و این علت حضور در پایگاه «ال-تانف» می باشد. نظامیان امریکایی داعشیان را تمرین نمی دهند. این اعلامیه ها دروغ اند و این اصلاً معلومات غلط می باشند. در واقعیت امر این عجیب است که مردم میتوانند واقعاً هم چنین فکر کنند».

نظامیان امریکایی رزمندگان اپوزیسیون سوریه در پایگاه «ال-تانف»، از جمله، آنهایی را تمرین میدهند که به گروه «مقویویر» و «الطور» مربوط می باشند. عمر لامرانی تحلیلگر مرکز نظامی «ستراتفور» توضیح داد که این گروه ها «نظر به استندردهای منطقه کاملاً مدنی اند و همیشه در خط مقدم جنگ برضد «دولت اسلامی» قرار داشتند. در عین حال، به نظر کارشناس، این گفته ها که گویا نظامیان امریکایی به تروریستان کمک میکنند، «دقیقاً چرند است».

ماکس مارکوسین مدیر و همکار علمی پروژه تهدیدهای بین المللی در مرکز تحقیقات استراتژیک و بین المللی گفت:« گارنیزیون «ال-تانف» تاریخ دارد. فکر میکنم که رژیم سوریه، روسان و ایرانیان این را پیروزی سمبولیک محسوب خواهند کرد، اگر امریکا از آنجا نیروهای خود را خارج سازد»، و افزود که عصبانیت بیشتر را این به بار می آورد که امریکا بطور کل اپوزیسیون را در «ال-تانف» تمرین میدهد.

© Sputnik / Hikmet Durgunپایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است - اسپوتنیک افغانستان
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است

ولی، به عقیده کارشناس، مسکو، دمشق و تهران به زور جهت بیرون کردن نیروهای امریکا تلاش نخواهند کرد، به خاطریکه «بهای تشدید تشنج بسیار بلند است». از همینرو آنها فقط مصروف آنند که «ال-تانف» را بی اعتبار سازند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала