عربستان با رشوه 5 میلیارد دالری قصد بستن پرونده قتل خاشقجی را دارد

© AP Photo / Hasan Jamaliعربستان با رشوه 5 میلیارد دالری قصد بستن پرونده قتل خاشقجی را دارد
عربستان با رشوه 5 میلیارد دالری قصد بستن پرونده قتل خاشقجی را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولیعهد عربستان 5 میلیارد دالر رشوه به رئیس جمهوری ترکیه پیشنهاد کرده است تا پرونده قتل خاشقجی بسته شود.

بن سلمان دست داشتن ریاض در ناپدید شدن خاشقجی را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
بن سلمان دست داشتن ریاض در ناپدید شدن خاشقجی را رد کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، پایگاه انترنتی خبری عراقی اسرار مدیا نوشت: هاکان کاکیل سفیر ترکیه در لبنان در این مورد گفته است که محمد بن سلمان به اردوغان، پنج میلیارد دالر پیشنهاد کرده است تا در مقابل پرونده جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی بسته شود.

طبق منابع خبری، سفیر ترکیه در گفتگو با یک مسئول عالی ‌رتبه اروپایی این مساله را فاش کرده است.

منابع مذکور عنوان کردند: هاکان کاکیل دست داشتن سرویس ‌های جاسوسی خارجی از جمله موساد و سیا را در ماجرای ناپدید شدن خاشقجی رد نکرده است.

لازم به ذکر است، پیش از این یک منبع نزدیک به طیف ناراضی سعودی گفته بود: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، محمد بن سلمان به زودی فرستاده ویژه ای را به انقره خواهد فرستاد تا در این خصوص با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و مقامات امنیتی این کشور رایزنی کند. با این حال مقامات سعودی در خصوص پذیرش درخواست این ملاقات از سوی رئیس جمهور ترکیه و دیگر مقامات این کشور تردید دارند.

از سوی دیگر، تحرکات دیپلمات ها و دیگر عوامل وابسته به رژیم سعودی در ترکیه هم اکنون به شدت تحت کنترل پلیس امنیت این کشور قرار دارد و قرار است تا پایان هفته، درخواست مقامات سعودی برای دیدار فوق العاده با اردوغان، به دفتر ریاست جمهوری ترکیه ارسال شود.

این منبع آگاه افزوده بود: عربستان سعودی در صدد است پیشنهاداتی را به ترکیه ارائه کرده و شخص رجب طیب اردوغان را از پیگیری موضوع منصرف و یا حداقل وی را به سکوت در قبال پرونده قتل خاشقجی مجاب کند، اتفاقی که بعید است از سوی رییس جمهور ترکیه مورد پذیرش واقع شود.

پروند خاشقجی موجی از محکومیتها و واکنش های شدید در میان کشورهای جهان علیه عربستان را به دنبال داشته است.

یادآوری می کنیم، که خاشقجی حدود 10 روز پیش برای ثبت اسناد ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و تاکنون خبری از پیدا شدن وی منتشر نشده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала