مدیریت سیستم های اس-۳۰۰ سوریه به نظامیان ایرانی سپرده شده است

© Sputnik / Alexey Danichevمدیریت سیستم های اس-۳۰۰ سوریه به نظامیان ایرانی سپرده شده است
مدیریت سیستم های اس-۳۰۰ سوریه به نظامیان ایرانی سپرده شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منبعی نزدیک به سازمان های استخباراتی امریکا و اسرائیل میگوید که مسئولیت مدیریت سیستم های دفاع هوایی اس-۳۰۰ که اخیراً توسط روسیه به سوریه تحویل داده شده، به نظامیان ایرانی سپرده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از DEBKAfile، یک منبع نزدیک به سازمان های استخباراتی امریکا و اسرائیل میگوید که سیستم های دفاع هوایی اس-۳۰۰ مستقر در سوریه از سوی اردوی ایران کنترول و مدیریت خواهند شد.

با این حال، آندری کوشکین، دانشمند علوم سیاسی و رئیس دیپارتمنت علوم سیاسی و جامعه شناسی پوهنتون اقتصاد روسیه متعقد است که هدف نشر همچو اظهارات در رسانه ها، ایجاد درگیری میباشد.

آقای کوشکین در مصاحبه ای با آژانس خبری اسپوتنیک گفت: «من مطمئن هستم که این اطلاعات عمداً در اختیار رسانه ها قرار میگیرند تا از این طریق نوعی از درگیری را ایجاد نمایند. سر قوماندان اعلی قوای مسلح روسیه به وضوح اعلام کرد که ما متخصصان سوریایی را آموزش میدهیم و هیچ صحبتی درباره اینکه کشور سومی در این روند مداخله کند نشده است. وزارت دفاع اعلام کرد آموزش متخصصان ۳ ماه را در بر خواهد گرفت. در حال حاضر الگوریتم بسیار واضح وجود دارد. این اطلاعات که گویا سازمان استخباراتی اسرائیل به همکاری امریکایی ها بدست آورده اند، مملو از شک و تردید هستند، و میتوان گفت که صحت بودن آنها زیر سوال است. این فقط تست افکار عمومی است، و هدف آن ایجاد یک وضعیت مناقشه میباشد تا بتوانند از این وضعیت به نفع خود استفاده نمایند.»

قابل یادآوری است، پیش از این سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه گفته بود که روسیه سیستم های دفاع هوایی اس-۳۰۰ را در اختیار حکومت سوریه قرار خواهد داد. به گفته آقای شایگو، روسیه در سال ۲۰۱۳ به درخواست طرف اسرائیلی تحویل سیستم اس-۳۰۰ را که آماده ارسال بود و نیروهای سوریه در حال آموزش بودند، متوقف کرده بود. اما اکنون وضعیت تغییر کرده و روسیه مسئول این تغییر نیست.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала