نخست وزیر چین به داکترعبدالله: به حمایت از بازسازی افغانستان ادامه خواهیم داد

© Dr. Abdullah Abdullah- FBدر دیدارنخست وزیر چین با داکترعبدالله چی گذشت؟
در دیدارنخست وزیر چین با داکترعبدالله چی گذشت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکترعبدالله عبدالله، رییس اجراییه در حاشیه‌ اجلاس سران حکومت‌های سازمان همکاری شانگهای با «لی کی‌چیانگ» نخست وزیر جمهوری خلق چین دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در این دیدار نخست وزیر جمهوری خلق چین به رییس اجراییه کشور گفت که صحبت‌هایی شما را در اجلاس سران حکومت‌های سازمان همکاری شانگهای شنیدم و چین خواهان صلح، ثبات، استقرار و رفاه در افغانستان می‌باشد.
آقای کی‌چیانک همچنان علاوه کرد که چین آماده است افغانستان را در عرصه‌های مختلف همکاری نماید.
نخست وزیر چین علاوه کرد که چین از تلاش‌های کشور شما برای صلح به رهبری و مالکیت افغانستان و از حکومت وحدت ملی حمایت می‌کند. آقای کی‌چیانک همچنان علاوه کرد که کشورش آماده است افغانستان را در مبارزه با دهشت‌افگنی کمک نماید.
نخست وزیر چین گفت که رسیدن به صلح و استقرار در افغانستان به روابط نیک با پاکستان و همکاری پاکستان بستگی دارد و ابراز امیدواری نمود که روابط میان دو کشور با روی کار‌آمدن حکومت نو در پاکستان بهبود یابد.
آقای کی‌چیانگ همچنان افزود که نشست سه جانبه میان چین، پاکستان و افغانستان ادامه میابد و ابراز امیدواری نمود که تلاش‌های وزیر خارجه این کشور در این زمینه نتیجه بدهد.
رییس اجراییه از همکاری چین برای دانشگاه کابل، زمینه‌سازی کورس‌های کوتاه مدت و درازمدت برای ارتقای ظرفیت در چین، واردکردن زعفران افغانستان و کمک برای مقابله با خشک‌سالی در افغانستان تشکر و قدردانی کرد.
عبدالله در این نشست تصویر روشنی از وضعیت امنیتی-سیاسی در افغانستان ارایه کرد و از برگزاری انتخابات پارلمانی در روزهای آینده در افغانستان خبرداد. در بخش روابط منطقه‌ای رییس اجراییه ابراز امیدواری نمود که حکومت نو در پاکستان برای استقرار صلح و ثبات به افغانستان کمک نماید.
رییس اجراییه در بخش دیگر از صحبت‌های خود خواهان همکاری مشترک میان اتاق‌های تجارت دو کشور گردید و تاکید نمود که مردم افغانستان به مردم و حکومت چین به دیده قدر و احترام می‌نگرند و این می‌تواند زمینه‌ی همکاری‌های بیش‌تر میان دو کشور را فراهم سازد.
نخست وزیر چین گفت ما جز نیت نیک و خیر در قبال یکدیگر نداریم و تاریخ روابط دوستانه میان دو کشور شاهد این ادعی است. وی همچنان علاوه کرد که خواهان یک افغانستان در صلح و در امن و با ثبات و با استقرار هستیم و در این راه آماده‌‌ایم شما را کمک نماییم.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала