سقوط شهاب سنگ بالای یک خانه در جاپان

© Fotolia / Elenartsسقوط شهاب سنگ در جاپان بالای یک خانه
سقوط شهاب سنگ در جاپان بالای یک خانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موزیم علوم جاپان در طی یک تحقیقات اعلام نمود که،سنگی که بالای یک خانه در جاپان فرود آمده است در حقیقت شهاب سنگی می باشد که از آسمان سقوط نموده.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NHK، اواخر ماه سپتامبر در شهرکوماکی جاپان، سقوط یک سنگ آسمانی منجر به ویرانی سقف یک خانه شد. این سنگ که سطح آن سوخته به نظر می رسید؛ پس از سقوط بالای بام این خانه به سه قسمت 3،5 و 10.5سانتی متر تقسیم شد.
این سنگ را " خانم صاحب خانه برای تحقیق به موزیم علوم جاپان تسلیم کرد. پس از تحقیقات معلوم شد که سنگ قدرت جذب شدن توسط آهن ربا را دارا است، عمر سنگ4 و نیم میلیارد سال رقم زده می شود. موزیم علوم جاپان مراحل ثبت این سنگ را که به نام " شهاب سنگ کومکی"، در انجمن ملی شهاب سنگ ها، آغاز نموده است.  

 

استفاده از شهاب سنگ 100 هزار دالری برای بستن دروازه - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از شهاب سنگ 100 هزار دالری برای بستن دروازه

شهاب سنگ ها، توده‌های بزرگ صخره و فلز، با شکل کروی یا نامنظم هستند که در فضا پراکنده اند، و این امکان وجود دارد که در مسیر حرکت خود به کره زمین برخورد کنند. 

اصابت سیاشهاب سنگها به کره زمین می توانند فاجعه بار باشد: در اثر برخورد یک شهاب سنگ کوچک کوچک با زمین،‌ ممکن است یک شهر ویران شود و برخورد شهاب سنگ بزرگ با زمین ممکن است تمامی سیاره ما را به ورطه نابودی بکشاند.
66 میلیون سال پیش برخورد جرمی آسمانی به با عرض 10 کیلومتر باعث انقراض دایناسورها شد. در حال حاضر جز فسیل و مدلی از اسکلت این دایناسورها که در موزه تاریخ طبیعی وین نگهداری می‌شود، چیزی از آنها باقی نمانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала