ناپدید شدن جمال خاشقجی و تاثیر آن بالای همکاری های نظامی امریکا و عربستان سعودی

© AP Photo / Jacquelyn Martinناپدید شدن جمال خاشقجی و تاثیر آن بالای همکاری های نظامی امریکا و عربستان سعودی
ناپدید شدن جمال خاشقجی و تاثیر آن بالای همکاری های نظامی امریکا و عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا میگوید که نمیخواهد قراردادهای نظامی با عربستان سعودی را لغو کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا هنگام دیدار با اندرو برانسون، کشیش امریکایی که به تازگی از سوی ترکیه آزاد شده، گفت که قصد ندارد در پیوند به ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی قراردادهای نظامی با ریاض را لغو نماید.

ترامپ: «ما باید تصمیم بگیریم. من بسیار تلاش کردم تا قرارداد ۱۱۰ میلیارد دالری را برای نظامیان خود (از عربستان سعودی) بدست بیاورم. این قرارداد برای ۱۵۰ هزار نفر زمینه کار را مهیا میسازد. اما اگر آنها این تسلیحات را از ما نخرند، آن را از روسیه، چین و سایر کشورها خریداری خواهند کرد. روسیه و چین بسیار علاقمند این قرارداد هستند.»

به باور رئیس جمهور ترامپ، لغو قراردادهای نظامی با عربستان سعودی به فایده امریکا نیست.

ترامپ: «من میخواهم گزینه های دیگر را بررسی کنم، زیرا این یک قرارداد بسیار بزرگ است. من معتقد هستم با لغو این قرارداد ما خودمان را مجازات خواهیم کرد. این اقدام عاقلانه نیست.»

قابل یادآوری است، جمال خاشقجی، مفسر روزنامه Washington Post است که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده زندگی میکند. 

وی ۲ اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند. 

به گفته وی جمال خاشقجی به تنهایی وارد ساختمان قونسلگری شد. پس از ۵ ساعت انتظار یکی از کارمندان قونسلگری عربستان سعودی در استانبول به وی گفت که خاشقجی رفته است و ضرور نیست منتظر او باشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала