ترامپ: ایران دیگر به تصرف خاورمیانه فکر نمی‌کند

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiترامپ: ایران دیگر به تصرف خاورمیانه فکر نمی‌کند
ترامپ: ایران دیگر به تصرف خاورمیانه فکر نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا در جمع هوادارانش در ایالت کنتاکی بار دیگر به انتقاد از توافق هسته‌ای دولت قبلی امریکا با ایران پرداخت و آن را به "معامله‌ای شوخی‌وار" تشبیه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در یک گردهمایی که صبح شنبه در شهر ریچموند ایالت کنتاکی برگزار شد، در جریان سخنرانی‌اش ایران را به تلاش برای تصرف خاورمیایه متهم و ادعا کرد بعد از روی کار آمدن او، ایران دیگر به این موضوع فکر نمی‌کند.

لغو عهدنامه دوستی ایران و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
لغو عهدنامه دوستی ایران و امریکا

دونالد ترامپ گفت: "من ایالات متحده امریکا را از توافق هسته‌ای یکجانبه و وحشتناک ایران (برجام) خارج کردم. می‌دانید وقتی که روی کار آمدم- چند هفته قبل از آنکه به من خلاصه‌ای از اتفاقات جاری ارائه دهند- ایران یک معضل تمام‌عیار بود و این سوال مطرح بود که کی کل خاورمیانه را تحت کنترول می‌گیرد اکنون آنها بیشتر به تصرف خاورمیانه فکر نمی‌کنند".
ترامپ افزود: "ایران در حال حاضر با یک فاجعه کوچک رو به روست. داخل جاده‌هایشان شورش است، ارزشان نابود شده و یک روز پیش ما می‌آیند و می‌گویند که دوست داریم توافق کنیم این کار طبیعی و خوب است".
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه جامع برنامه هسته‌ای ایران (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت‌های هسته‌ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم‌های یک طرفه می‌باشد.
به عقیده رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، طرح جامع مشترک با ایران، با دور زدن تحریم‌ها امکان ساخت بمب هسته‌ای را برای تهران فراهم می‌کند. در عین حال وی به انعقاد توافقنامه جدیدی نیز اشاره نمود.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرف‌های توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می‌دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала