امتناع رهبر کوریای شمالی از ارائه فهرست تأسیسات هسته‌ای کشورش به امریکا

© REUTERS / KCNAرهبر کره شمالی طرفدار چه تیمی است؟
رهبر کره شمالی طرفدار چه تیمی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی از ارائه فهرست تأسیسات هسته‌ای کشورش به ایالات متحده امریکا خودداری نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه یومیوری جاپان، روز دو شنبه با اشاره به منابع نامشخص گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی پیش از امضای اعلامیه رسمی برای پایان دادن به جنگ 1950-1953 شبه جزیره کوریا، از ارائه فهرست تأسیسات هسته‌ای کوریای شمالی به وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا خودداری نموده است.
روزنامه یومیوری با نقل از کیم جونگ اون می می نویسد: " در آینده ممکن است که امریکا مجددا خواستار ارائه اطلاعت مورد نیاز خود باشد، در ین صورت می تواند اختلافاتی دوباره بوجود آید." 

کوریای شمالی: بدون اعتمادسازی از سوی امریکا هرگز خلع سلاح نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی: بدون اعتمادسازی از سوی امریکا هرگز خلع سلاح نمی‌کنیم

کیم جونگ اون و رئیس جمهور امریکا، در تاریخ 12 جون امسال،در نشست تاریخی خود دربه بهبود روابط میان دو کشور و خلع سلاح هسته‌ای کوریا توافق کردند. به ویژه رئيس جمهور امریکا با امضای توافقنامه مربوط، سپرد كه به حالت جنگي شبه جزيره کوریا پایان خواهد.
پس از پایان دیدار 12 جون در سنگاپور، دونالد ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد احتمال برداشته شدن تحریم‌ها علیه کوریای شمالی گفت: تحریم‌ها فعلا برداشته نمی‌شود. اما به محض این که روند خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کوریا اجرایی شود، تحریم‌ها برداشته خواهد شد."
کیم جونگ-اون نیزپس از دیدار سنگاپور در برابر روزنامه نگاران گفت: "امروز در این دیدار تاریخی توانستیم گذشته را به کنار بگذاریم و آینده جدیدی را پیش روی خود تصویر کنیم. دنیا از امروز تغییرات جدیدی را در عرصه بین‌الملل خواهد دید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала