آیا ترامپ در سوریه شکست خورده است؟

© AFP 2023 / Ludovic Marinآیا ترامپ در سوریه شکست خورده است؟
آیا ترامپ در سوریه شکست خورده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نشنل انتریست در مقاله‌ای از شکست ایالات متحده امریکا در سوریه خبر می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، دوگ باندو، نویسندۀ روزنامه نشنال اینترست می نویسد، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دیگر در معرض خطر نیست و ایالات متحده باید مداخله نظامی خود را در امور این کشور متوقف کند.
دوگ باندو گفته است، وی یک هفته رادر سوریه گذراند و می تواند واضحا بگوید ک" آنجا" همه چیز روشن است و دیده می شود که کنترل اوضاع در دست کی قرار دارد؟ تمام نخبه گان و مقامات عالی در پایتخت کشورساکن هستند و دمشق، در دست نیرو های دولتی امنیتی قراردارد. تقریبا هر خیابان با تصاویر رئیس جمهور- بشار اسد تزئین شده است، و ساکنان شهر در مورد آینده بسیار خوش بین هستند. 

لندن: پوتین می خواهد لیبیا را به یک سوریه جدید تبدیل کند - اسپوتنیک افغانستان
لندن: پوتین می خواهد لیبیا را به یک سوریه جدید تبدیل کند

نویسنده خاطر نشان میسازد که ایالات متحده امیداور بود که بشار اسد از قدرت کنار می رود اما این یک اشتباه محض بود، زیرا او طرفداران زیادی دارد، آنها هراس داشتند که "کسی که بیشتر وحشتناک بود" می توانست جای او را بگیرد. علاوه بر این، واشنگتن خواهان ایجاد یک دولت دموکراتیک و لیبرال سوریه بود، اما هیچ یک از گروه های مخالف معتدل مثلا — جبهه النصره، نمی توانست چنین نتیجه‌ای را به میان آورد
باند در اخیر می افزاید:، جنگ داخلی در سوریه یک فاجعه بزرگ داخلی بود. دولت ترامپ حق حمله ،اشغال و تقسیم یک کشور خارجی را ندارد. در عین حال ایالات متحده نمیتواند روسیه و ایران را که ارتباط نزدیکی با اسد دارند، وادار نماید تا سوریه را ترک کنند.
او می گوید که اهداف نظامی ترامپ در سوریه "به یک داستان خیالی" مبدل شده است. هیچ چیز دیگر بشار اسد را تهدید نمی کند. فقط چند سال پیش کسانی می توانست تصور کند که رئیس جمهور سوریه می توانست کنترل کشور را از دست دهد، اما او امروز تمام مخالفان خود را شکست داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала