ترامپ: اگر عربستان مسئول قتل خاشقجی باشد بسیار عصبانی خواهم شد

© AP Photo / Virginia Mayoترامپ: اگرعربستان مسئول قتل خاشقجی باشد بسیار عصبانی خواهم شد
ترامپ: اگرعربستان مسئول قتل خاشقجی باشد بسیار عصبانی خواهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ گفت در صورتی که عربستان مسئول ناپدید شدن و قتل احتمالی روزنامه‌نگار سعودی باشد، علیه این کشور اقداماتی را انجام خواهد داد اما نه اقداماتی که بر اقتصاد آمریکا اثر منفی بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در مصاحبه‌ای که بخشی از آن روز جمعه منتشر شده و امروز متن کامل آن از برنامه 60 دقیقه شبکه سی‌بی‌اس پخش شد، گفت در صورتی که عربستان مسئول ناپدید شدن و قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی باشد، علیه این کشور اقداماتی انجام خواهد شد اما نه اقداماتی که بر اقتصاد آمریکا اثر منفی بگذارد.
ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا سعودی‌ها جمال خاشقجی را به قتل رسانده‌اند، گفت: "هنوز هیچ‌کس نمی‌داند، اما احتمالا خواهیم فهمید. در این مورد تحقیق می‌شود. بررسی بسیار دقیق و جدی دوام دارد. اگر اینطور باشد "و سعودی‌ها او را کشته باشند" بسیار ناراحت و عصبانی می‌شویم. آن‌ها تا هنوزانکار می‌کنند.اما ممکن است تقصیر از آنها باشد."

 

عربستان با رشوه 5 میلیارد دالری قصد بستن پرونده قتل خاشقجی را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان با رشوه 5 میلیارد دالری قصد بستن پرونده قتل خاشقجی را دارد

جری با اشاره به تماس تلفنی داماد ترامپ با بن سلمان، ولیعهد سعودی پرسید آیا آن‌ها در این مکالمه هم دست داشتن در این حادثه را انکار کرده‌اند؟ ترامپ گفت: "انکار می‌کنند. هر طور که فکر می کنید، اما آنها انکار می‌کنند. فکر کنم در آینده نه چندان دور پاسخ به این سوال را خواهیم فهمید."
رئیس‌جمهور امریکا درباره احتمال توقف صادرات سلاح به عربستان گفت: "به شما می‌گویم که چه کاری نمی‌خواهم انجام دهم. بوئینگ، لاکهید، ریتون و همه این شرکت‌ها. من نمی‌خواهم به فرصت‌های شغلی لطمه بزنم. نمی‌خواهم چنین سفارشی را از دست بدهیم. راه‌های دیگری برای مجازات وجود دارد".
ترامپ با بیان اینکه کشته شدن خاشقجی می‌تواند پیآمد های گسترده‌ای داشته باشد، گفت: "به خصوص از این بابت که این مرد یک خبرنگار بوده. از اینکه این حرف را از زبان من بشنوید متعجب می‌شوید، اما اگر این اتفاق افتاده باشد، این مسئله‌ای واقعا هولناک و زننده است. حقیقت موضوع را متوجه می‌شویم. مجازات سختی خواهد بود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала