پادشاه عربستان سعودی دستور تحقیق چگونگی قتل جمال خاشقجی را صادر کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پادشاه عربستان سعودی دستور تحقیق چگونگی قتل جمال خاشقجی را صادر کرد
پادشاه عربستان سعودی دستور تحقیق چگونگی قتل جمال خاشقجی را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پادشاه سعودی دستور تحقیقات داخلی در خصوص قتل جمال خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست را صادر کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی، تحقیق در مورد ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را صادر كرد. این گزارش روز دوشنبه توسط بلومبرگ با اشاره به یک مقام عربستان سعودی گزارش شده است.
جمال خاشقجی در تاریخ 2 اکتبر برای ثبت اسناد ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد که از آن زمان به بعد وی را کسی ندیده است.
شایان ذکر است که پروند خاشقجی موجی از محکومیتها و واکنش های شدید در میان کشورهای جهان علیه عربستان را به دنبال داشته است.

ناپدید شدن جمال خاشقجی و تاثیر آن بالای همکاری های نظامی امریکا و عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
ناپدید شدن جمال خاشقجی و تاثیر آن بالای همکاری های نظامی امریکا و عربستان سعودی

خاشقجی که ستون‌نویس روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست و از صریح‌ترین منتقدان ریاض به شمار می‌رود از چهار روز پیش بعد از ورود به قنسولگری عربستان در استانبول مفقود شده است.
خاشقجی 59 ساله در گذشته مشاور دولت عربستان بوده و سال گذشته از ترس دستگیری از کشورش خارج شد. او تاکنون بارها به سیاست‌های «محمدبن سلمان»، ولیعهد سعودی و همچنان تجاوز نظامی کشورش به یمن انتقاد کرده است.
محمد بن سلمان در مصاحبه‌ای روز جمعه با شبکه خبری بلومبرگ مدعی شده خاشقجی مدت کوتاهی بعد از ورود به قنسولگری عربستان از آنجا خارج شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала