سالانه 230 هزار نفر درهند خودکشی می کنند

© REUTERS / Thomson Reuters Foundation / Nita Bhallaسالانه 230 هزار نفر درهند خودکشی می کنند
سالانه 230 هزار نفر درهند خودکشی می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خودکشی در هند یکی از بحران های اجتماعی گسترده در این کشور به شمار می رود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه 'اکونومیک تایمز' روز یکشنبه در مصاحبه با ویجیا کومار عضو شبکه بهداشت سازمان بهداشت جهانی در زمینه تحقیقات و پیشگیری از خودکشی، نبود اراده سیاسی برای جلوگیری از بروز خودکشی در جامعه را عامل اصلی نرخ بالای آن در هند دانست.
این مقام هندی به روزنامه مذکور گفت: صراحتا بگویم که هیچ کس در هند برای جلوگیری از چنین نرخ بالایی هیچ کاری نمی کند. وی گفت: داده های اخیر که برای اولین بار توسط مجله اینترنتی لنست پابلیک هلس منتشر شده است به بررسی داده های سالهای 1990 تا 2016 می پردازد و می گوید سال 2016 بیشترین نرخ خودکشی را نشان می دهد و سهم هند در تعداد خودکشی های منجر به مرگ در جهان، هم برای مردان و هم برای زنان افزایش یافته است بطوریکه یک از هر سه زنی که در جهان در اثر خودکشی جان خود را از دست می دهد اهل هند است.
روزنامه مذکور در مقاله خود نوشت این اطلاعات نشان می دهند که تعداد مرگ و میر ناشی از خودکشی از تلفات ایدز پیشی گرفته است.
'اکونومیک تایمز' خاطرنشان کرد که برخی مقامات دولتی معتقدند که یکی از دلایل عدم مقابله دولت با این موضوع این است که دخالت ،این مشکل را پیچیده تر می کند.
به گفته داندونا استاد بنیاد بهداشت عمومی هند، داده های سازمان ملی ثبت جرایم بزرگترین عامل خودکشی در هند را مشکلات شخصی و اجتماعی همچون مسائل عاشقانه و خانوادگی می داند.
یک کارشناس دیگر با اشاره به لزوم اتخاذ سیاست های درست در این خصوص از سوی دولت گفت که زیرساختهای موجود خیلی کم هستند و فقط 44 خط تلفن برای کل کشور برای ارائه مشاوره به افرادی که در معرض خودکشی قرار دارند وجود دارد که متاسفانه فقط 9 خط آن 24 ساعته سرویس می دهد.
در پایان 'اکونومیک تایمز' با تاکید بر کمبود زیرساختها نوشت: هند باید تلاش بیشتری در این زمینه بکند تا بتواند مهمترین عامل مرگ جوانان و نهمین عامل مرگ در هند را کاهش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала