کسری بودجه دولت امریکا به بالاترین حد در ۶ سال گذشته رسید

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر کسری بودجه دولت امریکا به بالاترین حد در ۶ سال گذشته رسید
کسری بودجه دولت امریکا به بالاترین حد در ۶ سال گذشته رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کسری بودجه ایالات متحده امریکا با رد شدن از 779 میلیارد دالر، به بالاترین حد در شش سال اخیر" از سال 2012" رسید.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر مالیه و وزارت خزانه داری ایالات متحده امریکا اعلام کردند که، کسری بودجه فدرال امریکا در سال مالی 2018 به عدد 779 میلیارد دالر رسید.
این میزان کسری بودجه که بالاترین رقم در شش سال اخیر است، به دلیل تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای کاهش مالیات ها و در نتیجه بالارفتن بدهی دولت به منظور تامین هزینه ها به وجود آمده است.
وزارت خزانه داری امریکا در روز دوشنبه اعلام کرد، کسری بودجه امریکا برای سال مالی 2018 که در تاریخ 30 سپتامبر به پایان رسید به 779میلیارد دالر بالغ شد که بالاترین کسری از سال 2012 به این طرف و 113 میلیارد دالر بیش از سال مالی قبل است. 

کسر بودجه آمریکا افشا گردید - اسپوتنیک افغانستان
کسر بودجه آمریکا افشا گردید
 
بر اساس گزارش این وزارت، این کسری 3.9 درصد تولید ناخالص داخلی امریکا را تشکیل می دهد. در مقام مقایسه میزان کسری در سال 2017، 3.5 در صد تولید ناخالص داخلی این کشور بود. وزارت خزانه داری امریکا در بیانیه ای اعلام کرد که درآمدهای مالیاتی کمی افزایش یافته است که این هم تا اندازه ای از برکت دریافت مالیات بیشتر اشخاص حقیقی ممکن گردید، اما این روند افزایشی ملایم با درآمدهای مالیاتی کمتر حاصله از شرکت ها جبران شد. میزان مخارج عمومی به 127 میلیارد دالر رسیده است که بخش عمده آن به بازپرداخت قروض مربوط می شد. مجموع قروض عمومی در سال مالی گذشته به میزان یک تریلیون دالر افزایش یافت تا به مجموع 15.75 تریلیون برسد که 779 میلیارد آن صرف تامین مالی کسری بودجه گردید.
بر اساس اطلاعات وزارت خزانه داری امریکا، بودجه اختصاص داده شده به برنامه های نظامی در سال مالی یاد شده با افزایش 6 درصدی به 601 میلیارد دالر رسیده و همزمان بودجه امنیت ملی با 35 درصد افزایش 68 میلیارد دالر حساب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала