روسیه: اشتراک تمام کشور ها در نشست مسکو تأیید شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: اشتراک تمام کشور ها در نشست مسکو تأیید شد
روسیه: اشتراک تمام کشور ها در نشست مسکو تأیید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که همه کشور های دعوت شده، اشتراک شان را در نشست" فارمت مسکو" در مورد صلح افغانستان تأیید نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور و مدیردیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه، گفت که تمام کشور های دعوت شده شرکت شان را در نشست " مسکو" در مورد صلح افغانستان که قرار است بزودی برگزار گردد، تأیید نموده اند.
ضمیر کابلوف در مصاحبه با روزنامه " ایزویستیا" چاپ مسکو گفت، طالبان و دولت افغانستان در نشست مسکو شرکت خواهند کرد. کابلوف خاطر نشان ساخت که علاوه بر افغانستان، ده کشور دیگر دراین نشست اشتراک خواهند نمود.  

کابلوف: طالبان آماده شرکت در نشست مسکو شدند - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: طالبان آماده شرکت در نشست مسکو شدند

گفتنی است، در اواخر ماه سپتمبر وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که یک هیئت این وزارت برای بحث در مورد نشست مسکو که در آن نمایندگان طالبان نیز حضور خواهند یافت، به روسیه سفر کرده است.
مذاکرات میان مقامات افغان و روس در مورد تعیین تاریخ نشست صلح افغانستان در مسکو بدون نتیجه به پایان رسید.
یادآوری میکنیم، نشست مسکو در مورد افغانستان که قرار بود به تاریخ 4 سپتمبر برگزار شود، به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.
به گفته مقامات وزارت امور خارجه روسیه، برای اشتراک در این کنفرانس از افغانستان، کشورهای منطقه و قدرت های بزرگ جهانی به شمول امریکا و همچنان از دفتر طالبان در قطر دعوت به عمل آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала