تعهد سپردن پادشاه عربستان سعودی به امریکا

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر تعهد سپردن پادشاه عربستان سعودی به امریکا
تعهد سپردن پادشاه عربستان سعودی به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پادشاه عربستان سعودی به پومپئو، وزیر خارجه امریکا تعهد سپرد که قتل خاشقجی را بررسی کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، از پادشاه عربستان سعودی، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، در خصوص تعهد وی در رابطه حمایت از تحقیق در مورد ناپدید شدن جمال هاشجی، روزنامه نگار سعودی در ترکیه، تشکر کرد.
پیش از این، وزارت امور خارجه کشور شاهی عربستان سعودی در توییتر گزارش داد که پادشاه عربستان سعودی، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در محل اقامت خود در ریاض روز سه شنبه به حضور پذیرفت.
وزیر امور خارجه امریکا به نوبه خود به پادشاه عربستان سعودی وعده هر نوع همکاری را داد.

​در این بیانیه وزارت خارجه عربستان گفته می شود که وزیر امور خارجه امریکا و پادشاه عربستان در مورد تعدادی از مسائل منطقه ای و دو جانبه بحث و گفتگو کردند. وزیر خارجه امریکا از پادشاه در مورد تعهد وی در حمایت از تحقیق کامل، شفاف و به موقع در مورد ناپدید شدن جمال خاشقجی تشکر و قدر دانی کرد. 

​شایان ذکر است که مقامات ترکیه بر این باورند، «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار و تحلیلگر عربستانی طی هفته گذشته ـ از تاریخ دوم تا هفتم اکتوبر سال روان ـ در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسیده است. اقدامی که یک توطئه طراحی‌شده و قتل از پیش تعیین‌شده برای از میان برداشتن یکی از جدی‌ترین و فعال‌ترین منتقدان حکومت آل سعود در عربستان عنوان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала