استقبال امریکا از اشتراک عربستان سعودی در بررسی قضیه خاشقجی

© AFP 2023 / Leah Millisاستقبال امریکا از اشتراک عربستان سعودی در بررسی قضیه خاشقجی
استقبال امریکا از اشتراک عربستان سعودی در بررسی قضیه خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا از اشتراک عربستان سعودی در بررسی قضیه جمال خاشقجی استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه امریکا با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا طی گفتگو با محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی، از حمایت ریاض از تحقیقات قضیه جمال خاشقجی، روزنامه نگار مفقود شده سعودی استقبال کرد.

در پیام وزارت امور خارجه امریکا آمده است: «وزیر امور خارجه از حمایت عربستان سعودی از تحقیقات مقامات ترکی قدردانی کرد. وزیر خارجه امریکا و ولیعهد عربستان سعودی به توافق رسیدند که انجام تحقیقات دقیق، شفاف و به موقع امر مهم میباشد.»

قابل ذکر است، پیش از سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی طی دیدار با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا تعهد سپرد که ریاض قتل خاشقجی را بررسی خواهد کرد.

یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، مفسر روزنامه Washington Post است که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده زندگی میکند. 

وی ۲ اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند. 

به گفته وی جمال خاشقجی به تنهایی وارد ساختمان قونسلگری شد. پس از ۵ ساعت انتظار یکی از کارمندان قونسلگری عربستان سعودی در استانبول به وی گفت که خاشقجی رفته است و ضرور نیست منتظر او باشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала