تماس تلیفونی رئیس جمهور ترامپ با ولیعهد عربستان سعودی

© AFP 2023 / Nicholas Kamm تماس تلیفونی رئیس جمهور ترامپ با ولیعهد عربستان سعودی
تماس تلیفونی رئیس جمهور ترامپ با ولیعهد عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولیعهد عربستان سعودی به رئیس جمهور ترامپ وعهده سپرد که ریاض قضیه ناپدید شدن خاشقجی را بررسی میکند و نتایج این تحقیقات به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با نشر پیامی در صفحه توییتر خود از تماس تلیفونی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی خبر داد.

ترامپ: «پیشتر با ولیعهد عربستان سعودی تلیفونی صحبت کردم، او در مورد آنچه که در قونسلگری شان در ترکیه اتفاق افتاده بود ابراز بی خبری کرد. وی در جریان این تماس تلیفونی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده بود و به من گفت که تحقیقات آغاز شده و این موضوع را سریع، جامع و کامل بررسی خواهد کرد. جواب ها به زودی پیدا خواهند شد.»

گفتنی است پیش از این، لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه امریکا ضمن متهم نمودن عربستان سعودی به قتل جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی گفت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با صدور حکم قتل جمال خاشقجی اعتبار ریاض را خدشه دار کرده است.

یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، مفسر روزنامه Washington Post است که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده زندگی میکند. 

وی ۲ اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند. 

به گفته وی جمال خاشقجی به تنهایی وارد ساختمان قونسلگری شد. پس از ۵ ساعت انتظار یکی از کارمندان قونسلگری عربستان سعودی در استانبول به وی گفت که خاشقجی رفته است و ضرور نیست منتظر او باشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала