پسر معمر قدافی برای انتقام گیری آماده است

© AP Photo / Ammar El-Darwishپسر معمر قدافی برای انتقام گیری آماده است
پسر معمر قدافی برای انتقام گیری آماده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیف الاسلام پسر معمر قدافی از زندان برآمد. به گفته اوتمان بن باراک رهبر جنبش به حمایت از او، سیف الاسلام در لیبیا محبوبیت زیاد دارد. از او به خاطر یافتن راه بیرون رفت از بی نظمی مسلط در کشور حمایت میکنند.

بن بارک در صحبت با روزنامه «کلاسیکامپین» ناروی شکایت میکند که غرب جنگ را به بهانه دفاع از باشندگان ملکی آغاز کرد، اما ببینید امروز با باشندگان ملکی چه کار میکنند.

اوتمان بن بارک میگوید، سیف الاسلام قدافی زنده است، در لیبیا قرار دارد و قصد دارد در انتخابات شرکت کند.

جستجوی رستوران لیبیا در قاهره ما را به «ال-تورات» در منطقه نصر سیتی آورد. در صفحه آن در فیس بوک تصویر سیف الاسلام قدافی، پسر رهبر مقتول لیبیا، قرار دارد. با این تصویر مالک کافی روز را تجلیل کرد، وقتیکه سیف الاسلام را از زندان در میسرات رها کردند.

سیف الاسلام قدافی از زندان در جون سال 2017 به اساس عفو عمومی آزاد شد. از آن زمان به بعد او مصاحبه نمی کرد و در محضر عام حضور نمی یافت. هم صحبت ما اوتمان بن باراک میگوید:« تائید میکنم» او آزادی را از شورشیان دریافت کرده که او را قبلاً در میسرات در زندان نگهداری میکردند. حالا او در لیبیا قرار دارد و قصد دارد خود را در انتخابات نامزد نماید».

بن باراک — رهبر گروپ جبهه ملی آزادی لیبیا است که به گفته او، با پسر قدافی رابطه نزدیک دارد. یک سازمان دیگر لیبیا در قاهره نیز این معلومات را به روزنامه «کلاسیکامپین» ناروی تائید کرد.

بن باراک معلومات میدهد:« سیف الاسلام — رهبر سیاسی و مذهبی گروپ است. ما با او تماس های نزدیک حفظ میکنیم و بطور کل کار ما را هماهنگ می سازیم».

تا زمانیکه جنگ در سال 2011 آغاز نشده بود، بن باراک در گارد سبز انقلابی، سازمان رضاکار با شعبات در تمام کشور، خدمت میکرد.

بن باراک توضیح داد:«تنها گارد سبز را با گارد انقلابی غلط نکنید — آن قطعه ممتاز اردوی لیبیا بود. ولی ما — رضاکاران در محلات بودیم و هیچ پول دریافت نمی کردیم».

اوتمان بن باراک: بعد از کورس کوتاه رزمنده جوان ما جهت وظیفه — دفاع از جان معمر قدافی آماده بودیم. وقتیکه جنگ آغاز شد، ما جهت مبارزه با اشغالگران رفتیم.

— «کلاسیکامپین»: آیا سیف الاسلام میتواند خود را نامزد نماید؟ زیرا محکمه در طرابلس او را به جزای اعدام محکوم کرده است و بعلاوه این، یک دوسیه دیگر در محکمه بین المللی بررسی میشود.

— هردو دوسیه شدیداً سیاسی شده اند. سیف الاسلام — شخص صلح خواه است. او نقاش است و در شعر دسترسی دارد. با تفاوت از برادرانش، او حتی نظامی نیست.

به گفته بن باراک، سیف الاسلام از «حمایت داغ» در کشور خود برخوردار می باشد. اکثریت اعضای «جبهه ملی» در لیبیا قرار دارند و در همانجا فعالیت میکنند. طبق معلومات مطبوعات، در می سال روان هفت عضو جبهه ملی را به اتهام تلاش تخریب رژیم فعلی بازداشت کردند.

بن باراک تائید میکند که مردم را واقعاً هم بازداشت کردند. ولی، به قول او، اگرچه بسیاری از آنها تجربه نظامی دارند و شخصاً سیف الاسلام خشونت را محکوم میکند. طبق اطلاع نشریه «ال-مونیتور»، یک عده اعضای «جبهه ملی» در دوران قدافی در قطعات ممتاز خدمت میکردند.

بن باراک شورش سال 2011 را «خیانت» و «توطیه علیه لیبیا» میداند. به قول او، تا «فاجعه سال 2011» سیف الاسلام حتی با آشتی ملی با اسلامگرایان دعوت میکرد.

بن باراک میگوید،غرب جنگ را به بهانه دفاع از باشندگان ملکی آغاز کرد، اما ببینید امروز با باشندگان ملکی چه کار میکنند. به گفته او، اعضای اپوزیسیون را بدون محکمه و تحقیق به زندان می اندازند. شکنجه ها وسیعاً استفاده میشوند.

© Sputnik / Andrei Steninپسر معمر قدافی برای انتقام گیری آماده است
پسر معمر قدافی برای انتقام گیری آماده است - اسپوتنیک افغانستان
پسر معمر قدافی برای انتقام گیری آماده است

«راجع به حقوق بشر فقط وقتی به خاطر می آورند، وقتیکه این به نفع غرب باشد». « سازمان عفو بین الملل» بارها توجه را به تخلف از حقوق بشر در لیبیا هنگام حوادث سال 2011 و همچنان بعد از ختم انها، مبذول داشته است. در سال 2015 «عفو بین الملل» نوار ویدیویی را محکوم کرد که در آن ماموران زندان پسر سیف الاسلام و نواسه قدافی ال-سعد را می زنند، محکوم کرد.

بن باراک میگوید:« لیبیا — جامعه قومی است. از سیف الاسلام تمام لیبیای جنوبی و همچنان قسمت از اقوام غربی و شرقی حمایت میکنند».

اما رژیم کنونی لیبیا به سیف الاسلام نامزدشدن اش را اجازه خواهد داد؟ نشریه «کلاسیکامپین» این سوال را از راحا احمدو حسنو از شورای مصر در باره امور بین المللی پرسیده است.

راحا عقیده دارد:« بدون شک، بسیاری اقوام لیبیا از سیف الاسلام حمایت میکنند. اما ارزیابی این که تا چه حد بازگشت او به سیاست بزرگ واقعی می باشد، هنوز قبل از وقت است. واقعیت چنین است که رهبری کشور تمام قدرت را در دست ندارد. همه را حاکمیت در مناطق و نیروهای بین المللی رهبری میکنند».

به گفته او، به خاطر قدرت در لیبیا قطر و امارات متحده عربی و همچنان الجزایر و مصر مبارزه میکنند. برعلاوه این، در مبارزه دول اروپایی مانند فرانسه و ایتالیا که جهت تحکیم سلطه شان در شرق نزدیک تلاش می ورزند، شرکت می کنند.

رحا در اخیر نتیجه گیری میکند:« این واقعیت بوده نمی تواند که در بی نظمی مسلط کار تا انتخابات برسد».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала