جزئیات هولناک در مورد شکنجه و بریدن انگشتان خاشقجی

© AP Photo / Hasan Jamaliجزئیات هولناک در مورد شکنجه و زنده تکه تکه کردن خاشقجی
جزئیات هولناک در مورد شکنجه و زنده تکه تکه کردن خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستان سعودی، در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مورد شکنجه قرار گرفته، انگشتانش در حالی که هنوز زنده بود بریده شده و سپس سرش از بدنش جدا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " Yeni Safak — رونامه دولتی ترکیه، جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستان سعودی، در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مورد شکنجه قرار گرفته و سرش از بدنش جدا شده بود.
احتمال می رود که محمد العتیبی، سرکنسول عربستان سعودی در استانبول در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی دست داشته است.
شواهد صوتی نشان می دهد که در روز ناپدید شدن خاشقجی، یعنی دوم اکتبر، صدای افراد متعددی در داخل کنسولگری شنیده می‌شود. در یکی از نوارها، صدای محمد العتیبی، سرکنسول عربستان که از ترکیه به عربستان فرار نموده، شنید می‌شود. العتیبی می‌گوید: "اگر می‌خواهی زنده بمانی، پس خاموش باش".
در گزارش آمده است که، خاشقجی ابتدا در حالی که فریاد می‌زد از دفتر سرکنسول به اتاق دیگری کشیده شده و در آن اتاق بر روی میز مطالعه گذاشته شده بود. پس از تزریق یک ماده ناشناس، فریاد‌های خاشقجی خاموش می شود. در حالی که خاشقجی هنوز زنده بود، پزشک کالبدشکافی قطعه قطعه کردن بدن روزنامه‌نگار را آغاز کرد.
بر اساس روایت این روزنامه، انگشتان خاشقجی هنگام بازجویی قطع شده و سپس سر او بریده شد. در این اثنا، بار دیگر صدای سرکنسول در نوار صوتی شنیده می‌شود که می‌گوید: " این را بیرون از اینجا انجام دهید. شما مرا به دردسر می‌اندازید".
یکی از افراد، خطاب به کنسول می‌گوید: اگر می‌خواهی بعد از بازگشت به عربستان زنده بمانی سکوت کن.
رد و یا تأیید این گزارش تا هنوز از سوی مقامات ترکیه ارائه نشده است.
گفتنی است، جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала