ترامپ: اگر قرارداد را لغو کنیم، ریاض از چین و روسیه سلاح می‌خرد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: اگر قرارداد را لغو کنیم، ریاض از چین و روسیه سلاح می‌خرد
ترامپ: اگر قرارداد را لغو کنیم، ریاض از چین و روسیه سلاح می‌خرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، مطمئن است که اگر واشتنگتن از فروش سلاح‌های امریکایی به کشور عربستان سعودی اجتناب کند، در آن صورت ریاض این سلاح‌ها را از روسیه و چین خریداری خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Fox Business، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرد که در صورت متوقف کردن فروش تسلیحات به عربستان سعودی، ریاض این تسلیحات را از روسیه و چین خریداری خواهد کرد.

ترامپ عربستان را به خاطر قتل روزنامه نگار مجازات می کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ عربستان را به خاطر قتل روزنامه نگار مجازات می کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا یادآور شد که ریاض قبلاً از امریکا سیستم دفاع راکتی و کشتی‌های جنگی و سایر این ابزار ها را شفارش داده بود.
وی افزود: "عربستان سعودی 110 میلیارد دالر را با ما به خاطر خرید سلاح‌های امریکایی قرارداد کرده است که 500هزار شغل برای شهروندان ما فراهم می‌شود".
رئیس‌جمهور امریکا اظهار داشت که ایالات متحده امریکا، خواستار لغو فروش سلاح‌‌های امریکایی به عربستان سعود در ارتباط با ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی است. "آیا در صورت لغو این قرارداد به کشور ما آسیب نمی‌رسانیم؟ در صورت که ما این قرارداد را (فروش سلاح‌های امریکایی به عربستان سعودی) لغو نمایم (عربستانی‌ها) می‌گویند که "امریکا نمی‌خواهد برای ما سلاح‌های که ضرورت داریم بفروشند ما این سلاح‌ها را روسیه و چین خریداری خواهیم کرد".
رئیس‌جمهور امریکا همچنان اظهار داشت که سیستم‌های سلاح‌های امریکایی دارای کیفیت بالایی نسبت به رقبا استند در همان زمان، به گفته وی، اگر واشنگتن قرارداد فروش سلاح‌های امریکایی را به عربستان لغود نماید، مقامات عربستان سعودی این سلاح‌ها را از "روسیه و چین" خریداری خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала