سریع‌ترین کامره عکاسی جهان با سرعت 10 تریلیون فریم در ثانیه

© Fotolia / IvicaNSسریع‌ترین کامره عکاسی جهان با سرعت 10 تریلیون فریم در ثانیه
سریع‌ترین کامره عکاسی جهان با سرعت 10 تریلیون فریم در ثانیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان انستیتوت ملی تحقیقات علمی دانشگاه کویبک کانادا ، سریع ترین کامره عکاسی جهان را با قابلیت ثبت 10 تریلیون فریم در ثانیه ساختند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله علمی Science & Applications، این کامره به اندازه ای سریع است که می تواند تعامل نور و ماده را در مقیاس نانو با وضوح بسیار بالا ثبت کند. محققان کار خود را با استفاده از شیوه تصویربرداری فشرده بسیار سریع (CUP) آغاز کردند.   

 

 

این تخنیک امکان تصویربرداری با سرعت 100 میلیارد فریم در ثانیه را فراهم می کند. سپس محققان با استفاده از یک دوربین ثابت و یک دوربین سریع با سرعت" فمتوثانیه"که برای اندازه گیری تغییرات شدت پالس نوری کاربرد دارد، این تخنیک را بهبود بخشیدند. یک فمتو ثانیه معادل یک میلیون میلیاردم ثانیه است و نسبت آن به یک ثانیه مانند نسبت یک ثانیه به 31.7 میلیون سال است.
در مرحله بعد اطلاعات به دست آمده از این ساختار را با استفاده از یک تکنیک محاسباتی موسوم به تبدیل رادون تجزیه و تحلیل کردند تا بتوانند تصاویر با کیفیت بالا به دست آورند..
به گفته محققان این تخنیک امکان مشاهده پدیده های بسیار کوتاهی را فراهم می کند که به نوبه خود قادرند پرده از اسرار ناشناخته فیزیک و زیست شناسی بردارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала