نیویورک‌ تایمز: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است

© AP Photo / Cliff Owenنیویورک‌ تایمز: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است
نیویورک‌ تایمز: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه امریکایی نوشت که سازمان های اطلاعاتی امریکا به این اعتقاد رسیده اند که بن سلمان مسئول قتل روزنامه نگار منتقد سعودی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل تسنیم، روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که سازمان های اطلاعاتی امریکا به این اعتقاد رسیده اند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مسئول قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی بوده و در این باره دلایل فزاینده‌ای وجود دارد.

جزئیات هولناک در مورد شکنجه و زنده تکه تکه کردن خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
جزئیات هولناک در مورد شکنجه و بریدن انگشتان خاشقجی

از سوی دیگر رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، به روزنامه واشنگتن پست گفت که مقامات ارشد دولت ترامپ به این نتیجه رسیدند که عربستان خاشقجی را کشته است.
همچنان روزنامه واشنگتن پست نوشت که کاخ سفید و عربستان در تلاش استند کشته شدن خاشقجی را به گونه‌ای تفسیر کنند که طی آن بن سلمان از این مهلکه نجات یابد.
جمال خاشقجی، مفسر روزنامه Washington Post است که از سال 2017میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی می‌کند.
وی 2 اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی می‌گوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند.
به گفته وی جمال خاشقجی به تنهایی وارد ساختمان قونسلگری شد. پس از 5 ساعت انتظار یکی از کارمندان قونسلگری عربستان سعودی در استانبول به وی گفت که خاشقجی رفته است و ضرور نیست منتظر او باشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала