موضوع آخرین مقاله خاشقجی در بارۀ چه بود؟

© AP Photo / Jacquelyn Martinموضوع آخرین مقاله خاشقجی در بارۀ چه بود؟
موضوع آخرین مقاله خاشقجی در بارۀ چه بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نگار منتقد سعودی در آخرین مقاله خود در روزنامه امریکایی واشنگتن پست نوشته بود که آزادی بیان بیشترین چیزی است که جهان عرب به آن نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنیک روزنامه امریکایی واشنگتن پست اقدام به انتشار آخرین مقاله جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، پیش از ناپدید شدن در قنسولگری عربستان کرد.
وی در این مقاله تاکید کرده بود که نیازمند ایجاد سکوهایی برای شنیده شدن صدای مردم در جهان عرب هستیم و آزادی بیان بیشترین چیزی است که جهان عرب بدان نیاز دارد.

نیویورک‌ تایمز: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است - اسپوتنیک افغانستان
نیویورک‌ تایمز: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است

این روزنامه نگار منتقد سعودی در ادامه مقاله خود نوشته بود: جهان عرب نیازمند نسخه جدیدی از رسانه با نیروهایی از کشورهای مختلف بوده و ایجاد باشگاهی بین المللی مستقل به شهروندان عرب اجازه خواهد داد تا به حل مشکلاتشان بپردازد.
خاشقجی در آخرین مقاله خود در واشنگتن پست نوشته بود: قطر بر خلاف همسایگانش به پوشش خبری بین المللی ادامه می‌دهد و این کشور در تلاش برای مراقبت از معلومات با هدف حمایت از ساختار عربی قدیم است.
در این مقاله آمده است: خواسته جهان عرب برای دستیابی به جوامعی آزاد در بهار عربی نابود شد و این جوامع به شرایط سابق خود و حتی بسیار بدتر بازگشت.
جمال خاشقجی، مفسر روزنامه واشنگتن پست است که از سال 2017میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی می‌کند.
وی 2 اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی می‌گوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند.
به گفته وی جمال خاشقجی به تنهایی وارد ساختمان قونسلگری شد. پس از 5 ساعت انتظار یکی از کارمندان قونسلگری عربستان سعودی در استانبول به وی گفت که خاشقجی رفته است و ضرور نیست منتظر او باشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала