احتمال اعمال تحریم های تازه امریکا در برابر عربستان

© AFP 2023 / Atta Kenareاعمال تحریم های تازه امریکا در برابر عربستان
اعمال تحریم های تازه امریکا در برابر عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا به خاطر قتل مرموز روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی در برابر این کشور تحریم های تازه ای را اعمال خواهد کرد.

سران عربستان: یکی از مشاوران بن سلمان مقصر قتل خاشقجی است - اسپوتنیک افغانستان
سران عربستان: یکی از مشاوران بن سلمان مقصر قتل خاشقجی است
به گزارش اسپوتنیک، تا چند روز پیش دولت امریکا از صحبت درباره عواقب احتمالی قضیه خاشقجی برای عربستان امتناع می ورزید اما روز پنج شنبه نخستین نشانه های حاکی از آمادگی ایالات متحده برای اقدام در این راستا ظاهر شدند: استیون منوچین مالیه امریکا بازدید خود از ریاض را که در جریان ان قصد شرکت در یک کنفرانس سرمایه گذاری را داشت لغو کرد.

در کنگره امریکا نیز بر واشنگتن فشار وارد می آورند. قانونگذاران امریکایی خواستار اعمال تحریم ها علیه عربستان، متوقف کردن معاملات تسلیحاتی با ریاض و اخراج سفیر این کشور هستند.
کارشناسان امریکایی در پیوند با امکان اعمال تحریم ها علیه ریاض از عقاید گوناگونی پیروی می کنند. برخی از آنها بر این باورند، که هیچ تحریمی علیه عربستان اعمال نخواهد شد چون در صورت اعمال چنین تحریم هایی واشنگتن متحمل ضرر های اقتصادی زیادی خواهد شد و برخی دیگر معتقدند حتما چنین تحریم هایی اعمال خواهد گردید.
یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی به تاریخ دوم اکتوبر که برای انجام کارهای اداری وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده بود، به‌ گفته نامزدش، دیگر از این ساختمان بیرون نشده است. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59 ساله از کنسولگری بیرون شده، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن وی را منتشر کردند.
محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی با جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا، دست داشتن ریاض در ناپدید شدن «خاشقجی» را رد کرده است.
همچنین کنسول عربستان در ترکیه به طور ناگهانی خاک ترکیه را ترک کرد و بسیاری این موضوع را به عنوان فرار پیش از اثبات جرم تلقی کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала