تانک «شب سیاه» بریتانیا به پاسخ تانک «آرماتای» روسی

© Sputnik / Host photo agency/Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر تانک «شب سیاه» بریتانیا به پاسخ تانک «آرماتای» روسی
تانک «شب سیاه» بریتانیا به پاسخ تانک «آرماتای» روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بریتانیا در پاسخ تانک آرماتای روسی یک تانک به نام شب سیاه ساخت.

جایگزین تانک «آرمات» در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
جایگزین تانک «آرماتا» در روسیه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله آلمانی فوکوس، این تانک جدید بریتانیایی موسوم به «شب سیاه» بر اساس ماشین جنگی Challenger 2 ساخته شده است.

مجله فوکوس می نویسد، تانک روسی تی 14 «آرماتا» به روز ترین تانک در جهان است و خاطرنشان می سازد که کشورهای غربی در پیوند با ظاهر شدن آن ساخت انواع گوناگون رقیبان آنرا آغاز کرده اند و همچنین تسلیحات کهنه شده خود را مدرنیزه می کنند. مثلاً در بریتانیا حدود 400 تانک Challenger 2 که ساخت انها در سال 1994 شروع شده، مدرنیزه می شوند. 
شرکت دفاعی بریتانیایی BAE Systems در اوایل ماه اکتبر پیش نمونه تانک "شب سیاه" را عرضه کرد که احتمالاً همان نوع جدید Challenger 2 است. طراحان قصد دارند مشخصات رزمی آنرا هنگام فعالیت در شب با کمک سیستم دیده بانی شبانه بهبود دهند و همچنین در آن سیستم شناسایی و انهدام موشک های ضد تانک نصب کنند. 
با این حال فوکوس معتقد است توپ نصب شده در تانک «شب سیاه» هنوز نوسازی نشده و قادر تیست با توپ نصب شده در تانک روسی «آرماتا » رقابت کند.

تانک T-14 ارماتا مجهز به پلتفرم واحد، سیستم موشکی دوربرد چند منظوره دفاع هوایی اس 500 ، سیستم راکتی ضد ماهواره‌ ای نودول و سیستم رادیوالکترونیک مختل کننده ارتباطات ماهواره ای Tirada-2S از جمله سلاح های برتر روسیه در جهان است. نشریه معتبر آلمانی «اشترن» در ماه اپریل 2017 نوشت مشخصات توپ 125 میلیمتری تانک تی 14 «آرماتا» از همه نمونه های مشابه خارجی برتر است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала