بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است

© YouTube / WSTبن سلمان مسئول قتل خاشقجی است
بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی انگلیس، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را مسئول قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی معرفی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به نقل از گاردین، "سر جان ساورز" که از سال 2009 تا 2014 ریاست ام آی 6 را بر عهده داشت، اعلام کرد تمامی شواهد نشان می دهند که بن سلمان مسئول کشته شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول است.
او در مصاحبه ای تاکید کرد که فرضیه به قتل رسیدن خاشقجی توسط افراد خودسر که پیش از این توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مطرح شده بود، یک "داستان تخیلی آشکار" است.
ساورز تاکید کرد که نظراتش برپایه مکالمات او با منابع بلندپایه دولت انگلیس و همچنین آشنایی وی با سرویس اطلاعاتی ترکیه می باشد.
رئیس سابق ام آی 6 این نکته را هم اضافه کرد که بن سلمان فقط در صورتی می توانسته دستور قتل خاشقجی را صادر کند که از کاخ سفید اجازه اقدام به اختیار خود را دریافت کرده باشد.

رازی را که خاشقجی از جنگ افغانستان افشا کرد - اسپوتنیک افغانستان
رازی را که خاشقجی از جنگ افغانستان افشا کرد

شایان ذکر است که جمال خاشقجی، ۲ اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند.
به گفته وی، جمال خاشقجی به تنهایی وارد ساختمان قونسلگری شد. پس از ۵ ساعت انتظار یکی از کارمندان قونسلگری عربستان سعودی در استانبول به وی گفت که خاشقجی رفته است و ضرور نیست منتظر او باشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала