واکنش عبدالله از تاخیر در آغاز روند انتخابات

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBواکنش عبدالله از تاخیر در آغاز روند انتخابات
واکنش عبدالله از تاخیر در آغاز روند انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک،عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که صبح امروز در یکی از مراکز رای دهی در شهر کابل رفته بود، گفت که آغاز روند رای دهی با سکته‌گی مواجه بوده است.

آقای عبدالله به نگرانی‌های ناشی از تاخیر در آغاز روند رای دهی اشاره کرد و تاکید ورزید که کمیسیون انتخابات توجه داشته باشند تا مردمی که با قبول خطر و مشکلات به مراکز حاضر می‌شوند از حق رای دهی خود محروم نشوند.

به گفته او، دشمنان مردم افغانستان از یک طرف نمی خواهند افغانستان دارای نظام مشروع باشد ولی باوجود آن هم حضور گسترده مردم در مراکز رای دهی نشان می‌دهد که مردم از حق رای خود استفاده می‌کنند.

او برگزاری انتخابات پارلمانی را یک قدم بزرگ در حیات سیاسی مردم افغانستان دانست و ابراز امیدواری کرد که انتخابات امروز در حاکمیت قانون، تامین ثبات سیاسی و آینده بهتر مردم افغانستان کمک کند و هم مردم بتوانند نمایندگان واقعی خود را به مجلس رای دهند.

آقای عبدالله به حوادث روند انتخابات به ویژه ترور جنرال عبدالرازق فرماده پولیس قندهار اشاره کرد و تاکید ورزید که مردم افغانستان قدر زحمات نیروهای امنیتی را می‌دانند و همچنین حضور گسترده مردم در مراکز رای دهی نشان می دهد که دشمنان باوجود ایجاد تهدیدها نمی‌توانند مردم را از اشتراک در انتخابات بازدارند.

به گفته او، تضمین صد درصدی امنیت مبالغه تلقی خواهد شد؛ ولی نیروهای امنیتی، تمام کوشش لازم خود را برای تامین امنیت انتخابات انجام داده و می‌دهند.

انتخابات پارلمانی اوایل صبح امروز در 5100 مرکز رای دهی در 32 ولایت کشور آغاز شد.

انتقادها بر این است که روند رای دهی با در اکثر مراکز رای دهی با یک ساعت تاخیر و در برخی مراکز با تاخیر بیشتر از یک ساعت آغاز شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала