واکنش کاخ سفید در پی تائید خبر قتل روزنامه نگار سعودی

© Sputnik / Natalya Silverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کاخ سفید در پی تائید خبر قتل روزنامه نگار سعودی
واکنش کاخ سفید در پی تائید خبر قتل روزنامه نگار سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در قونسولگری عربستان ابراز تاسف کرد و به خانواده و دوستان او تسلیت گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از NBC News، کاخ سفید با نشر اعلامیه ضمن ابراز تاسف از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در قونسولگری عربستان در استانبول اعلام کرد که امریکا همچنان تحقیقات این حادثه را ادامه میدهد. ایالات متحده خواهان انجام تحقیقات شفاف، سریع و مطابق تمام استانداردها میباشد.

کاخ سفید: «از تائید خبر مرگ آقای خاشقجی بسیار متاثر شدیم. ما به خانواده، نامزاد و دوستان وی ابراز همدردی میکنیم.»

این در حالی است که پیش از این، عربستان سعودی اعلام کرد که تحقیقات اولیه نشان میدهد که جمال خاشقجی در نتیجه درگیری در قونسولگری  این کشور در ترکیه کشته شده است.

روز گذشته منابع نزدیک به خاندان سلطنتی عربستان سعودی میگویند که ملک سلمان، پادشاه این کشور به دلیل تشدید فشارهای بین المللی درباره جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی، مجبور شده است تا به طور مستقیم در حل بحران ناشی از قتل خاشقجی مداخله کند.

یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، مفسر روزنامه Washington Post است که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده زندگی میکند.  

وی ۲ اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند.  

به گفته وی، جمال خاشقجی به تنهایی وارد ساختمان قونسلگری شد. پس از ۵ ساعت انتظار یکی از کارمندان قونسلگری عربستان سعودی در استانبول به وی گفت که خاشقجی رفته است و ضرور نیست منتظر او باشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала