عدم تمایل ترامپ برای لغو معامله 110 میارد دالری با عربستان+ ویدئو

© REUTERS / Jonathan Ernstعدم تمایل ترامپ برای لغو معامله 110 میارد دالری با عربستان
عدم تمایل ترامپ برای لغو معامله 110 میارد دالری با عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا ، ساعتی بعد از اعتراف عربستان سعودی به قتل "جمال خاشقچی"، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، این دولت را "متحدی فوق‌العاده" برای کشورش توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در پیام توییتری، در واکنش به اعلام خبر رسمی کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی ابراز امیدواری کرد که بحث تحریم‌ها شامل فروش تسلیحات به عربستان نشود ترامپ ه.مچنین گفته است که کشورش برای مقابله با ایران نیاز دارد.
ترامپ تاکید کرد که با کنگره درباره پرونده خاشقچی همکاری می کند و امیدوار است که تحریم عربستان، شامل لغو قراردادهای فروش سلاح نشود.
وی تاکید کرد: با ولیعهد سعودی درباره موضوع خاشقچی گفتگو می کنم و گمان نمی کنم که سران عربستان به من دروغ گفته باشند!

او گفت: توضیحات عربستان باور پذیر است و او با محمد بن سلمان در این خصو​ص همکاری خواهد کرد. وی علی‌رغم این گفت با "محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی گفت‌وگو خواهد کرد. ترامپ گفت: «سئوالاتی در این مورد داریم"
رئیس‌جمهور امریکا بار دیگر تأکید کرد که ترجیح می‌دهد تنبیه احتمالی عربستان سعودی در ارتباط با پرونده قتل خاشقچی شامل لغو قرارداد فروش سلاح به این کشور نشود.
ترامپ همچنین گفت: "چیزی که با خاشقجی اتفاق افتاده غیرقابل قبول است، ولی به تفسیر سعودی از این ماجرا اعتماد دارم و گمان نمی‌کنم رهبران سعودی به من دروغ گفته باشند"

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала