افشای لشکر "فیسبوک چلونکی‌های" شاهزاده سعودی

© AP Photo / Christophe Enaافشای لشکر "فیسبوک چلونکی‌های" شاهزاده سعودی
افشای لشکر فیسبوک چلونکی‌های شاهزاده سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارمندان این ارگان مخفی که توسط شاهزاده محمد بن سلمان و نزدیکانش ایجاد شده است، ماهانه حدود ۳ هزار دالر امریکایی حقوق دریافت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامهٔ امریکایی نیویارک تایمز با نشر یک مقاله در این مورد نگاشته است که ولیعهد عربستان سعودی، شاهزاده محمد بن سلمان و نزدیکانش ارگانی را ایجاد کرده اند که در آن صدها نفر مشغول تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌باشند.

کارمندان این ارگان به درخواست مقامات دولتی عربستان سعودی، معلومات مختلف را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کنند. گفته می‌شود که این افراد علاوه بر شبکه‌های اجتماعی دیگر، بیشتر در شبکه اجتماعی توییتر کار می‌کنند و همچنان اطلاعات را در چت‌های واتزاپ و تلگرام نیز نشر می‌کنند.

محمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود - اسپوتنیک افغانستان
جعلی بودن تابلوی 450 میلیون دالری شاهزاده سعودی افشا شد

براساس اطلاعات روزنامهٔ امریکایی، کارمندان این ارگان ماهانه حدود ۳ هزار دالر معاش دریافت می‌کنند.

نیویارک تایمز نوشته است که مقامات سعودی این کمپاین را از دوران "بهار عربی" در سال ۲۰۱۰ علیه منتقدان حکومت آغاز نموده اند.

"فیسبوک ‌چلونکی‌های" سعودی در قدم نخست به توجه شان را به جنگ در یمن و موضوع حقوق زنان در عربستان سعودی، اختصاص داده اند.

در مقاله آمده است که هرگاه مدیران شبکه‌های اجتماعی حساب‌های جعلی این افراد را دریابند و مسدود کنند، این افراد حساب‌های جدیدی باز می‌کنند.

روزنامهٔ امریکایی افزوده است که ارگان مذکور علیه جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد و مخالف حکومت عربستان سعودی که چندی قبل در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شد، نیز فعالیت داشته است.

مقامات سعودی دیروز (شنبه، ۲۱ اکتوبر) مرگ قاشقجی را تایید کردند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала