زن‌ها یا مردها؛ کی بیشتر از انترنت استفاده می‌کند؟

© AP Photo / Vahid Salemiزن‌ها یا مردها؛ کی بیشتر از انترنت استفاده می‌کند؟
زن‌ها یا مردها؛ کی بیشتر از انترنت استفاده می‌کند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج یک تحقیقات نشان داده است که اکثریت کاربران انترنت را مردان تشکیل می‌دهند و در بعضی از کشورها شمار کاربران زن نصف تعداد کاربران مرد می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، نتایج تحقیقاتی که توسط سازمان Inclusive Internet Index صورت گرفته است، بیشتر کاربران انترنت مردان هستند و حتی در برخی از کشورها، کاربران زن نصف تعداد کاربران مرد هستند.

آمادگی روسیه برای ساختن جایگزین انترنت جهانی - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی روسیه برای ساختن جایگزین انترنت جهانی

مردان فرصت استفاده از اینترنت را به طور متوسط ​​۳۳.۵ درصد بیشتر از زن‌ها دارند. این آمار عمدتاً به دلیل محدودیت‌هایی چون عدم دسترسی به تعلیم و تحصیل، کار کردن و دستمزد کم است که زنان در بسیاری از کشورها با آن روبرو هستند.

به‌طور مثال، ساکنان شهر دهلی نو در هند و شهر مانیل در فیلیپین بر این باور اند که فعالیت اینترنتی زنان باید تحت کنترل و محدود باشد. دو سوم آنها به این عقیده اند که زنان نباید به انترنت کافه بروند.

دهانراج تاکور، مسوول تحقیقات در سازمان بنیاد وب (Web Foundation) گفته است که اگر در یک خانواده تنها یک تلفون وجود داشته باشد، احتمالاً در دست مرد خواهد بود.

یک عامل دیگر عدم دسترسی زن‌ها به انترنت قیمت بلند اتصال به شبکه می‌باشد.

کارشناسان معتقد اند که افراد فقیر تنها در صورتی از انترنت استفاده خواهند کرد که قیمت اتصال به آن ۲ درصد درآمد ماهانهٔ شان را تشکیل دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала