وزیر خارجه سعودی: نمی‌دانم که خاشقجی چگونه کشته شد و جسدش کجاست

© AFP 2023 / Ozan Koseوزیر خارجه سعودی: نمی‌دانم که خاشقجی چگونه کشته شد و جسدش کجاست
وزیر خارجه سعودی: نمی‌دانم که خاشقجی چگونه کشته شد و جسدش کجاست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفته است که درمورد چگونگی قتل خبرنگار منتقد سعودی و اینکه جسد وی در کجا است، چیزی نمی‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفته است که مقامات عربستان سعودی درمورد اینکه جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد سعودی چگونه به قتل رسیده است و جسدش در کجا قرار دارد، معلوماتی در دست ندارد.

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: "ما معلوم نمودیم که او «خاشقجی» در کنسولگری کشته شده است، آنچه مربوط به جزئیات می‌شود ما نمی‌دانیم. ما نمی‌دانیم که جسدش کجا است".

اعتراف عربستان به قتل خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف عربستان به قتل خاشقجی

عادل الجبیر افزود: "ما قصد داریم تا حقایق را معلوم کنیم و تمام افرادی را که مسوول این قتل اند، مجازات کنیم".

دیروز شنبه، ۲۰ اکتوبرعربستان سعودی اعلام کرد که تحقیقات اولیه کشته‌شدن جمال خاشقجی در نتیجه درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول را تایید می‌کند.

جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی مقیم امریکا که برای روزنامه واشنگتن پست کار می‌کرد، دوم سپتمبر سال جاری برای کارهای مربوط به اسنادش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی پیش از این ادعا کرده‌ بودند که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала