اردوغان: جزئیات پرونده خاشقجی باید روشن شود

© REUTERS / Brendan McDermid اردوغان: جزئیات پرونده خاشقجی باید روشن شود
اردوغان: جزئیات پرونده خاشقجی باید روشن شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه درباره قتل روزنامه نگار واشنگتن‌پست و اظهارات مقامات عربستان سعودی در این زمینه تاکید کرد که این ابعاد این واقعه باید با جزئیاتش روشن شود.

وزیر خارجه سعودی: نمی‌دانم که خاشقجی چگونه کشته شد و جسدش کجاست - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه سعودی: نمی‌دانم که خاشقجی چگونه کشته شد و جسدش کجاست
 به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم گشایش دومین بخش خط متروی اسکودار-چکمه‌کوی-سنجاق‌تپه استانبول درباره «قتل» جمال خاشقجی و اظهارات مقامات ریاض در این زمینه گفت: لازم است این واقعه با جزئیاتش روشن شود.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه همچنین اظهار داشت:- "آن 15 نفر چرا ابه استانبول آمدند و چرا 18 تن بازداشت شدند؟ این موارد باید با جزئیاتش روشن شود. روز سه‌شنبه در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه با جزئیات به این مسائل می‌پردازم. دیدگاه خود درباره این موضوع را در نشست سه‌شنبه مجلس بیان خواهم کرد".

گام به گام به هدف تبدیل استانبول به مرکزی جهانی نزدیک تر می‌شویم. 29 اکتوبر میدان هوایی جدید این شهر را رسما افتتاح خواهیم کرد. ترکیه در آستانه صدمین سال تاسیس نظام جمهوری، در اوج ترقی و پیشرفت است.

او در ادامه سخنانش گفت: میدان هوایی آتاتورک استانبول را به باغ ملی و ساختمان‌های اطراف آن را به بزرگترین نمایشگاه تبدیل خواهیم کرد. برای دستیابی استانبول به جایگاه واقعی آن، پروژه‌ها و برنامه‌های زیادی داریم. مردم این شهر از دولت حمایت کنند و اختیارات لازم را به ما بدهند.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی به تاریخ دوم سپتمبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.    

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала